Een 7840 met stalen band weten te scoren (prijzen zijn al flink hoger dan de vorige aankopen helaas). Deze is, in tegenstelling tot mijn eerdere exemplaar, wél gedragen, zodanig zelfs, dat het tritium grotendeels grijs is geworden. Ook de (originele ‘countdown’-)bezel heeft wat meer geleden (en klikt niet op alle posities, daar moet ik eens naar laten kijken) en het uurwerk is in de beginjaren eens (door Titus neem ik aan) vervangen door een niet verguld Titus uurwerk van hetzelfde type ETA, met 30 jewels. Op zich niet vreemd aangezien er van deze late types Titussen verschillende bekend zijn die nieuw zijn geleverd met bijvoorbeeld 25-steens uurwerken, terwijl er 21 jewels op de wijzerplaat stond. De datumring is niet tweekleurig. Het plexiglaasje is loup-loos.
Weet nog niet precies wat ik met deze Titus ga doen overigens. Reserve, verkoop (ik heb in principe een gegadigde voor deze referentie, maar weet niet of hij nog is geïnteresseerd) of dragen als beater (maar daar had ik de 7085 eigenlijk al voor).
Maar goed: foto’s van het setje 38 mm Titussen. Ik koop ook nog eens een midsize (32 mm) erbij, lijkt me lollig voor Kristel, die haar 25 mm exemplaar ook met regelmaat draagt…