Titus Calypsomatic

Loopt vooralsnog mooi op tijd. Gangreserve moet ik natuurlijk nog even in de gaten houden…

Lollige dingetjes:

• wijzerplaatopdruk goudkleurig (gilt dial ;))
  • grote kroon
  • Even data rood, oneven zwart
  • 'Mercedeswijzer' zonder Mercedes ;), heb al meerdere Titi gezien met 'skeletwijzers', later is het horloge met Mercedeswijzer geleverd
  • originele band met zijlinks massief, middenlinks gevouwen, eindlinks gevouwen met 'ingevouwen' tube voor springbar, in de kast zit een randje waarop de eindlink valt (als je hem écht netjes vastbuigt ;)). Dus mogelijk minder mooi als er een NATO opzit

1e poging

• 2 likes

[b]VET/b(tu)

Menno

Titi :D(tu)

Wat een prachtstuk! Is de kroon geschroefd en tot hoe diep kan ie? En zijn die indexen nou zo bol als ze lijken? Ik wacht met smart op je tweede poging.

geinig ding man. mooie kleur lume!

Dat is geen nieuwe:D Mooi ding zeg(tu)

Mooi hoor!(tu)

Wow, dit vind ik gaaf! ::o

Prachtig (tu)

mvg, Frans

Mijn beste,

‘Titus‘. Het horlogemerk dat mijn interesse op meerdere fronten wekt.

Enerzijds is dit horlogemerk, van de in 1945 overleden Paul Ditisheim, een merk met een technisch zeer inventief verleden,
    anderzijds refereert de naam ‘Titus’ naar mijn naam binnen de ‘Derde Orde’.
    Maar enfin, dit terzijde.

Feit is dat jij, Jeroen, een buitengewoon kenmerkend Titus horloge in de wacht hebt gesleept.
    Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit horloge met een memorabele ziel.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Henrik Schreef:

Titi :D(tu)

Wat een prachtstuk! Is de kroon geschroefd en tot
    hoe diep kan ie? En zijn die indexen nou zo bol
    als ze lijken? Ik wacht met smart op je tweede
    poging.

Kroon is niet geschroefd, plexi is nogal bol, markers inderdaad ook wel ;)… Staat alleen waterproof op. Dit model (deze heeft geen MN inscriptie) is schijnbaar wel issued geweest voor het Franse leger/marine. Heel veel info is er helaas niet te vinden. http://monsite.wanadoo.fr/militarywatch/page3.html <–hier staan ook wat varianten van het horloge.

Prachtige klok (tu)
    Staat me iets bij dat dit horloge vernoemd is naar de boot van Jaques Cousto, de Calypso.
    Teminste dat stond ergens op Ebay bij zo’n horloge vermeld, geloof ik.
    Hij maakte mooie natuurseries.
    Je hebt van dit merk ook nog een soort Seiko kopie, met schroefkroon op 4 uur.
    Groet, Chris.

acour_jeroen Schreef:

Lollige dingetjes:…

• Even data rood, oneven zwart…

• Mooi: hij is heel mooi!

En nu?
    Gaat de Commissie t.b.v. ter-discussie-stelling van datumaanduiding op polshorloges vanwege de tweekleurendata nu voor deze klok verzachtende omstandigheden aandragen? :slight_smile:

Ter discussie stellen is gelukkig niet hetzelfde als verbieden :wink:

Helaas bestaat er geen no-date variant… :frowning:

T.a.v. vintage ben ik wat toegeeflijker. Ik zie dit toch een beetje als een toolwatch (destijds althans) en dan is zo’n datum wel een beetje te verdedigen… Mijn Bulova Accutron Astronaut bijvoorbeeld heeft geen datum (maar wel weer een GMT wijzer) en vind ik eigenlijk meer in balans (vooral ook door het ontbreken van een kroon)

Vond deze pas…

(award voor oudste topic-kick?)

3 likes

Op die advertentie is wel heel cool en hip voor die tijd. Is dat een vrouwenmodel Titus?

Nee, dat is een grote (38mm). Damesmodellen zijn écht klein.

Da’s dan helemaal hip om dat model bij een vrouw om te doen… Leuke ad!

Die andere is kleurrijk!