titus genève

goeiedag, ik heb hier onlangs een titus genève horloge in mijn bezit gekregen en vroeg me af of iemand mij hier wat uitgebreide informatie over kon geven?
op de achter kant staat “titus geneve swiss” “18k0.750” “195703” “een rare vorm met 121 in”

Om er iets van te kunnen zeggen zou een foto wel handig zijn :roll_eyes:

1 like

afbeelding

3 likes

Geeft tenminste van allerlei resultaten op google, dus met foto’s komen we verder

mijn excuses, ben net nieuw op dit forum en had nog niet tegoei uitgedokterd hoe foto’s geplaatst moeten worden, hier heb je ze dan

5 likes

dit staat ook nog op het riempje

Dat is een mooie, 18k zo te zien met een Landeron 48 uurwerk, 50er jaren denk ik

Wow die is echt heel vet, ik zou er zuinig op zijn

Het bandje is aftermarket (niet origineel bij het het horloge behorende, vervangen dus). Wat de inscriptie betekent weet ik niet.

Het horloge zelf is wel erg gaaf. In ieder geval 18k goud, maar ik weet niet in hoeverre je rekening mag houden met ‘holle kastpoten’, de expert des huizes op dit gebied is @GhentWatch. Wat betreft het uurwerk kunnen we weinig zonder dat hij wordt opengewipt, maar gezien het feit dat het een Titus betreft, zonder overigens afbreuk te willen doen aan dit zeer leuke merk, denk ik dat er inderdaad een Landeron in schuilt.

Opmerkelijk vind ik de schade of het vuil op de kastpoot rechtsboven. De kroon lijkt mij ook aardig gesleten, alsmede de bovenste pusher. Ik weet niet hoe e.e.a. zich verhoudt ten opzichte van een 18k kast. Zijn deze onderdelen standaard plated?

Een vergelijkbaar exemplaar zwerft hier op het Horlogeforum rond. Of is aankoop via dit forum toevallig hoe je dit horloge hebt bemachtigd?

2 likes

Dit is een schoonheid, geniet er van.

1 like

Hallo, ik ben ook in het bezit van dit prachtig uurwerk. Was van mijn vader zaliger.
Nu heb ik een vraagje, ik zou het bandje willen vervangen. Weet iemand hoe ik daarbij te werk moet gaan. De stangetjes zijn vast, dus zonder veertjes.
Bedankt.

3 likes

Hi Dirk,

Je hebt een horlogeband nodig die je vastlijmt eens hij rond de pins zit. Google eens naar ‘horlogeband vaste pins’.

Een nato kan natuurlijk ook altijd :sunglasses:

1 like

Dit zijn denk ik geen vaste pins. Veel te dik en je ziet de overgangslijn tussen pins en kast.

Lijkt mij ook niet :wink:

1 like

Bedankt voor de reacties. De pins zijn inderdaad niet vast, je kan ze ronddraaien. Maar hoe krijg je ze los zonder te plooien of zoiets…
Ik denk inderdaad dat de te lijmen bandjes de beste oplossing zal zijn.
Iemand die de waarde van dit uurwerk kan inschatten?

Met een schilmesje, met enige voorzichtigheid, los te krijgen.

Ik heb al heel wat van deze Titus chronos langs zien komen en bijna geen één is gelijk aan de ander.

Je ziet ze vaak tussen de €400 tot wel €1000.
Al naargelang de staat, service gehad ed.

Die pinnen zijn te lang. Die krijg je alleen los door de knippen.

Los maken nu verkloot je de kast nu mee ben ik bang.

Idd doorknippen dan en vervangen door de juiste lengte. :point_left:

DIRK

Hier zie je dan hoe de vork in de steel zit .
Holle bars dus: ofwel langs een kant verend zie bovenste en of langs 2 kanten verend zie onderste.

Dus gewoon los wrikken desnoods wat olie of doorknippen en nieuwe kopen

Gewoon een open ended watch band aanschaffen.