Titus titomatic 25 jewels

Wie heeft enig idee waar dit horloge vandaan komt?
Dit Titus Titomatic 25 jewels horloge van mijn vader was 33 jaar verborgen en kwam onlangs boven water.
Ik ben benieuwd of iemand dit horloge kent en of het de moeite waard is om op te knappen want hij kan wel opknapbeurt gebruiken.
Dank alvast voor de moeite.

2 likes

Het komt uit Zwitserland en is zeker wel de moeite waard om op te laten knappen want Titus was zeker wel een fabrikant van zeer mooie horloges.

Vraag maar aan @acour_jeroen die heeft een paar hele mooie duikers (andere prijsklasse,maar toch)

Het horloge is niet van goud maar verguld messing en waarschijnlijk voorzien van een A.Schild automatisch uurwerkje welke heel veel gebruikt werden in dit soort jaren 60 horloges.

1 like

Hallo Astonmartin,

Top dank je wel voor je reactie en antwoord.
Mijn vader kwam uit Indonesië dus hij heeft het daar gekocht toentertijd volgens mijn moeder.
Vind het een super mooi horloge en had hem ook laten repareren als hij geen waarde had en ga hem zeker dragen qua emotionele waarde.
Moet ik hem verzekeren of is hij daarvoor niet kostbaar genoeg?

1 like

Emotionele schade is niet te verzekeren, dus dat heeft geen zin.
“onze” Inca is een ster in het servicen van dit soort horloges is mijn ervaring.

2 likes

@Inca

1 like

je kan hem meenemen in je inboedelverzekering maar om er een aparte verzekering voor af te sluiten…

Je zal aan waarde rond de 200 euro zitten met dit horloge.

1 like