Ik wil graag meer informatie over dit horloge. Ik kan er totaal geen informatie over terug vinden. Het uurwerk is origineel gezien ik deze heb open gemaakt. In de deksel staat de datum 29-9-'51 gegraveerd en #1/75. Zie het logo. Kan iemand hier meer over vertellen? Ik zie verschillende logo’s op verschillende Titus horloges.
Deze dial heeft applied arabical numbers. De meeste hebben slechts druk prints. Bestaat er de mogelijkheid dat het hier gaat om een kleine oplage van dit horloge?
Het is (zeer waarschijnlijk, achterkant even bekijken) een 18 karaat gouden kast. Hij heeft holle lugs waardoor hij niet zoveel weegt. Dit zie je ook aan het deukje in de kastpoot rechtsonder. Er zit een Landeron uurwerk in wat technisch prima is maar verzamelwaardig niet erg gewild is.
Er stonden vaak verschillende merken op de wijzerplaat. Zoek maar eens op Chronograph Suisse.
Best mooie horloges met een chique uitstraling. Verzamelwaardig gezien niet erg gewild
Iets zegt mij dat de wijzerplaat een keer opnieuw bedrukt is…
Kortom; hartstikke mooi ding maar het is niet iets heel aparts / exclusiefs of waardevols in een kleine oplage. Lekker dragen en van genieten, of verkopen en dan schat ik in dat je er een honderd of 4 voor krijgt.
Aan de foto’s te zien is het misschien een Chrono24-advertentie en dat samen met het marketingpraatje (‘kleine oplage’) acht ik de kans aanwezig dat ze proberen om je een poot uit te draaien
Dat zou ik echt niet doen.
Aangezien lood zachter is dan goud zal er net zo snel een deuk inkomen met het verschil dat die dan heel lastig te reparenen is door het lood wat er in zit.
Ik ben een absolute leek en op zoek naar een soortgelijk horloge (qua stijl). Daarom ben ik het forum aan het doorspitten op zoek naar informatie en ik kwam zodoende bij dit topic uit. Wat is er mis met deze wijzerplaat? Ergens oogt ie voor mij ook niet ok maar ik kan de vinger er niet opleggen. Wil iemand het me uitleggen? Zou ik erg waarderen!