Tja, das pech, patina weg...

Oh wacht nu vind ik het ineens een super toffe kerel!

18 likes

Zit zo eens na te denken maar zou het te maken kunnen hebben met milieu of gezondheids wetgeving of iets dergelijks? En dan doel ik meer op de tritium lume… of word het tijd dat ik naar bed ga :see_no_evil:

1 like

Hahaha, dat kun je niet menen!

Om te beginnen is die mafkees een (zelfbenoemd, nota bene!) acteur die een typetje speelt, Hij neemt de boel flink op de hak. En als het geen Rolex is of Omega Moonwatch zijn het “shitters”…

Ja, ik beken. Ik heb wel eens een filmpje gezien. Tenenkrommend!

Maar als je dit serieus gaat nemen… eh, tsja (om nog maar niet te spreken over die Thailand tripjes van 'm)

Sneu

5 likes

Dit dus! :roll_eyes: direct weggeklikt toen ik 'm hoorde. De inhoud mag nog zo goed zijn, het leven is te kort om mezelf hierdoor te spartelen.

7 likes

Ik hoor maar één kant van het verhaal, Ik kan me niet voorstellen dat dit niet op een of andere wijze gecommuniceerd is met de klant. Misschien staat het ergens in de kleine lettertjes maar ik weet bijna zeker dat het ergens vermeld staat dat als er een verkleuring of beschadiging of kras ergens op zit dat Rolex dit dan gaat vervangen. Wat ik me afvraag is wat Rolex met deze spullen gaan doen. Ik neem aan dat ze deze niet in de kliko donderen aangezien een Rolex onderdeel (wijzerplaat) uit 1961 met een hele mooie patina zo een paar € 1000 waard is…

Ik kan me zo voorstellen dat er een paar hele slimme handelaren aan de andere kant zitten en die deze onderdelen weer gewoon op kopen…

5 likes

De stem van die gast! Krijg er rillingen van. Verder vind ik hem ook echt een pannenkoek.

3 likes

Dat denk ik ook en dat zou echt kwalijk zijn…

2 likes

Als ze slim zijn wel. En ik heb t vermoeden dat ze bij Rolex niet dom zijn :smiley:

2 likes

Kortom stuur je horloge nooit naar de Rolex service centrum? Althans niet je vintage modellen😆

2 likes

Grappig ook hoe veel ‘liefhebbers’ patina eigenlijk gewoon verweerde oude rommel noemen, tot het op een oude Sub zit, en 100% waarde toevoegt, dan is het opeens Patina met een grote P :joy:

9 likes

Nee man, het is een raar figuur dat geilt op luxe en uitstraling. Als het geen Rolex of duurder merk is, interesseert het hem geen hol. In z’n filmpjes maakt hij 1 of 2 punten die hij keer op keer herhaalt om 20 minuten vol te krijgen.

Zijn eerste post op TRF is hilarisch en geeft je een goed beeld wat voor figuur dit is, met z’n luxury goods portfolio en z’n Thai steel cutlery set.

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=59498

7 likes

Whahaha wat een loser. Heel je inboedel opgeven als luxury goods. Een beetje hetzelfde als een collectieshot met je brillen, messen en drank. :joy:

Ik snap nu ook @RLC’s adoratie voor deze gek. Great minds think alike. Of zo.

image

10 likes

Now it all makes sense :smirk:

2 likes

Adoratie is een groot woord. Vermakelijk is het af en toe wel. Vaak zijn de filmpjes 20 minuten met veel herhaling dus na 4 minuten is de boodschap ook wel duidelijk. Collection reviews op de Paul Pluta channel zijn ook wel vermakelijk. Ga denk ik binnenkort mijn collectie laten reviewen. Kunnen we lachen :joy:

4 likes

:joy::joy::joy:

2 likes

Ik vind het nu al grappig :grin:

2 likes

Precies! Ik zou op zich nog best willen zien hoe Rolex een perfecte service heeft uitgevoerd waar een verzamelaar vervolgens ontevreden mee is, maar ik kan het niet langer aan om naar hem te kijken. Thumbs down.

Als hij trouwens zoveel wist van de horlogeindustrie, dan had hij ook moeten weten dat dit zou gebeuren. Het is gewoon protocol, ook bij Omega.

2 likes

Bijzonder hoe iemand zo’n vervelende en onuitstaanbare manier van praten en schelden heeft dat je een filmpje al na de eerste drie zinnen weg klikt.

7 likes

hij heeft serieus verstand van Pateks, 5 digit Rolex horloges, Reverso’s, en Speedies. Dat is het wel zo’n beetje. Zodra het gaat over vintage Rolex, moderne Rolex of non-Rolex heeft hij weinig inhoudelijks te melden of slaat hij de plank zelfs compleet mis.

Wat je hem wel moet nageven is dat hij oprecht is. En hij is toch wel een beetje de Godfather van de YouTube-horlogevideo’s. Ik heb hem sinds het begin gevolgd, maar de laatste tijd niet echt meer. Toch wel veel van hetzelfde.

Caseback Watches heeft trouwens een mooie analyse van Paul Pluta gemaakt.

2 likes

Die blaaskaak in het filmpje kan nog zo’n hoop stampij maken, maar hij heeft z’n huiswerk gewoon niet gedaan. Iedere verzamelaar van vintage Rolex die ik ken, weet dat je vóór de afgifte van het horloge bij Rolex een intake formulier moet invullen waarop je precies kunt aangeven wat er allemaal niet vervangen mag worden. Dus plaat, wijzers, lumepip etc.

9 likes