Tja, das pech, patina weg...

Maffia praktijken

1 like

Ik weet niks van Rollies maar Omega doet de ouwe meuk gewoon in een zakje en stuurt het mee terug :wink:

2 likes

Zo hoort het mijns inziens ook

3 likes

Ja mee eens!
Verder zijn de meeste video’s van hem erg chaotisch en onsamenhangend.

Dát gecombineerd met zijn gescheld en domme gebabbel zorgt ervoor dat ik altijd snel afhaak!

2 likes

Ook als je weet dat je ongeveer 7k aan waarde door de ruit gooit? Echt niet. Verkoop 'm dan en koop een nieuwe hé…

Altijd makkelijk roepen tot het over je eigen harde knaken gaat.

1 like

Waarde vind ik totaal niet van belang, moet mooi zijn.

Dus als 1 van mijn horloges patina beginnen op te bouwen zou ik blij zijn na een dergelijke service omdat ik persoonlijk patina niet kan waarderen .

Ziet de nieuwe er hetzelfde uit?
Wie weet heeft deze emotionele waarde, dat los je niet op met een nieuwe en verkopen is dan uiteraard een no go.

Snap wat je zegt maar nee, ik zie het echt anders.
Moet gewoon mooi zijn en mooi blijven.

OK Ok. Wat wel is.
Als de beste man hem gekocht heeft als vintage met patina omdat hij dat zo prachtig vind, ja dan is dit enorm zuur.

3 likes

tegenwoordig toch ook niet meer?

1 like

Draagt jarenlang horloge, gekregen van ouders voor 21e verjaardag… horloge krijgt patina… Niet wegdoen, want emotionele waarde! Ga ermee naar Rolex: alles vervangen, wijzers, wijzerplaat, mogelijk zelfs kast… Tada, nieuw horloge! Waar is die emotionele waarde gebleven?

Sommige mensen kan ik dus écht niet begrijpen.

2 likes

Zou kunnen. Mijn laatste full service in Bienne was ong. 10 jaar geleden alweer, en toen in elk geval nog wel. Ik heb recentelijk weleens vernomen dat ze dingen met radioactief materiaal niet meer terug (mogen?) sturen - dus alles met radium of tritium erop. Maar dat weet ik niet zeker en/of uit eigen ervaring: het is ‘hearsay’.

1 like

Die is er nog steeds, want het is nog steeds hetzelfde model als wat je toen hebt gekregen. Het wordt heus niet opeens een 2019 model horloge.

Maar goed, laten we het er op houden dat verschillende personen verschillende zaken waarderen in horloges. Voor de een is dat een oude aangetaste wijzerplaat, voor de ander een perfect uitgevoerd ontwerp.

1 like

Nou ja, daar zijn de meningen over verdeeld

3 likes

Verdiend, of “verdiend” door al die malloten die zijn filmpjes kijken…

Kijk, dat doet ie wel weer goed dan :roll_eyes:

1 like

Inderdaad. Daarom ook mijn stuk over het waarderen van verschillende zaken door verschillende personen :wink:

Maar om hier op door te gaan. Een mens vervangt om de zoveel tijd ook bijna al zijn cellen. Betekent dat dan ook dat je eigen kind na een paar jaar niet meer je eigen kind is?

1 like

http://zfi.org.uk/ArchieSoundboard/

:joy::joy::joy:

1 like

Ik denk niet dat hij veel binnenharkt met dat kanaal, geen Patek bedragen in ieder geval. Ik denk eerder dat hij z’n prioriteiten een beetje scheef heeft. Iedereen met een baan kan met 4 Pateks lopen. Wonen in een goedkoop huurappartement, rijden in een oude Nissan, kinderen het huis uit, geen andere hobbies, droog brood eten, doorlopend kredietje erbij. En dan online likes binnenhalen met je fist full of dollars in de keuken van je flatje met reclame op de deur van je tweedehands Beco koelkast.

2 likes

Dat ook maar ik je staat nog te kijken hoeveel je kunt binnenharken met zo’n Youtube kanaal…

En blijkbaar kijken er nogal wat mensen (en nemen zijn geschreeuw serieus)

2 likes