Tja... dat heb je met een krijgertje.... (m'n Rolex stopte ermee)

Vrijdagochtend, even na tienen, tenminste dat dacht ik…
Op m’n monitor stond iets van 11 uur nog wat…
Ja hoor, de secondewijzer van m’n 16800 stond stil!
Tja, dat heb je met een krijgertje:D
Even een kleine checkup: met de hand opwinden en lopen maar weer…
Maar de rotor maakt een licht slepend geluid en dat vertrouw ik niet.

Dus: wie weet er een adres waar ik mijn vintage 16800 veilig en vertrouwd kan laten nakijken, zodat ik hem in de originele (vintage) staat weer terugkrijg?

Nooit geweten dat je een oude Rolex had, Tom :S
Wel dat prachtige nieuwe model.
Ik hoop dat je hem weer snel voor mekaar hebt.
Groet. Chris.

Vraag het even aan hans, die heeft wel een goed adres voor je

Ik heb mijn oude Rolex laten servicen door Leon Martens in Maastricht. Absoluut klasse en je kunt afspraken met ze maken (iets wat bij Rolex niet lukt). Kom maar naar Maastricht, ik leid je graag rond, nemen we nog een neut of zo.

hans

Als Maastricht te ver is, ADC Amsterdam is ook OK!

@ Chris:

Die “prachtige nieuwe” is een 16800 uit 1984, maar hij ziet er, vind ik, erg goed uit. Afgelopen woensdag hing die ook aan de pols.
Het is een ‘krijgertje’ (op z’n Amsterdams:D), ik heb hem vorig jaar gewonnen bij een verloting van het Duitse Rolex forum onder degenen die aan een inzameling voor een kinderdorp in Afrika meededen. De hoofdprijs was naast een Tudor chronograaf en een andere Rolex deze 16800. Ik draag hem geregeld, als ik geen fieldwerk heb maar op kantoor zit. Eerst wel heel voorzichtig, voor mij is het een horloge dat ik zelf alleen zou aanschaffen als ik een erg goede prijs in de loterij zou winnen, maar nu ben ik er wel aan gewend. Ik ben er nog steeds wel voorzichtig mee hoor…
Maar ja, je weet dat er wel eens iets aan kan/gaat mankeren. En dat is nu dus:(

@ Zeemeester:

Dank je voor de tip(tu)

@ Hans:

Dank je voor de uitnodiging! Ik wist dat ik iets had gelezen over een adres waar men oog had voor de vintage conditie van het horloge, maar ik kon het niet meer vinden. Maar voor mij is Amsterdam een handiger optie. Houden ze bij ADC ook met het vintage uiterlijk rekenig?

Als Helmond voor jou dichter bij is, zou je eens kunnen bellen met juwelier Van den Aker aan de Mierloseweg 317,om te vragen of ze ook Rolex doet. Tel. 0492-527117. Moeder doet horloges en zoon, een paar deuren verder, doet klokken. Ze heeft net mijn 40 jaar oude IWC Ingenieur (erfstukje van mijn vader) weer aan de praat gekregen. Naast doorsmeren en olieverversen heeft ze de spiraal (van de balans) opnieuw geplooid, want die lag in de kreukels.

@ Kilian,

Dank je voor de tip! Amsterdam is echt veel dichterbij:D

Aha, nu snap ik het.:wink:
De “nieuwe” is zo’n 25 jaar oud, een knappe prestatie.
Als een horlogemerk zijn modellen jarenlang nauwlijks veranderd, heeft dat grote voordelen.
Waneer zien we je "nieuwe"Vostok eigenlijk ?:sunglasses:
Groet. Chris.

Al eens gedacht aan www.amsterdamwatchcompany.nl?
Succes!!

Bij ADC kun je goed afspraken maken. Leg ze eventueel schriftelijk vast.

hans

hcptdg Schreef:

Bij ADC kun je goed afspraken maken. Leg ze
eventueel schriftelijk vast.

hans

Leg het zeker schriftelijk vast!

Juist je 16800 is zo cool door de matte plaat en matching tritium wijzers. Voor mij is het een 16800 in een droomconditie!!!

Je wilt ab-so-luut niet dat een ijverige horlogemaker dat ding weer 100% in orde maakt = wijzerplaat en wijzers vervangen door SL exemplaren of nog erger je huidige plaat relumen…

Succes!

Groet, Roel

@ Opa Wijnboer: zou je nog 1 keer het verhaal over de Meister uhrmachrer willen posten??? >X>X;);)(:P)(:P)

Krabong Schreef:

hcptdg Schreef:

Bij ADC kun je goed afspraken maken. Leg ze
eventueel schriftelijk vast.

hans

@ Opa Wijnboer: zou je nog 1 keer het verhaal over
de Meister uhrmachrer willen posten???

X>X;);)(:P)(:P)

't is al even geleden maar hier komt mijn ervaring met Rolex Keulen. Onnodig om te zeggen dat het horloge daarna niet bij Wempe (want die hadden Rolex weer om advies gevraagd…) maar bij Leon Martens in Maastricht perfect hersteld is.

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en met mijn 5513 Maxi dial naar Rolex Keulen gegaan. Daar zou men toch zeker in staat moeten zijn om de gewenste servicebeurt uit te voeren aan deze mooie vintage…
Afijn, 89 km is te doen en dan proberen om in de buurt van de DOM (hoe verzin je het) een parkeerplekje te vinden. Ook gelukt. Vervolgens het statige Rolex gebouw vlak achter de DOM gevonden. 8e etage = :crown , voor het uitzicht zouden ze entree kunnen heffen. Doen ze indirect natuurlijk ook :wink:

Ontvangen door een wat oudere Rolexpoes die de ‘Uhrmachermeister’ ging waarschuwen. Vervolgens verscheen een soort Vintage Gynaecoloog met een Rolex logo op zijn witte jas. Hij droeg geen stethoscoop overigens.

Met enige trots presenteerde ik hem mijn 5513 Maxi dial met de opmerking dat ik graag een service wilde laten uitvoeren, MAAR! dat aan de wijzerplaat en de wijzers niets, maar dan ook NIETS gedaan mocht worden!

In het Duits zei Herr Dr. Rolex: 'Ik neem uw horloge even mee naar achter en dan hoort u zo van me.'
Even gratis van het fantastische uitzicht op de DOM genoten en zo’n tijdschrift “For succesfull people only” gelezen :wink:

Vervolgens kwam de dokter terug en zei: “We kunnen uw horloge wel een servicebeurt geven maar dan worden de wijzers en de plaat vervangen”…

Toen ik zei dat dan de waarde (en vooral ook de looks) van het horloge mijns inziens achteruit zouden gaan antwoordde hij: “Wij vervangen alles wat nodig is, en dit is nodig!” Op mijn opmerking dat dan de waarde van het horloge zou afnemen werd geantwoord dat dit eigenlijk alleen maar iets van verzamelaars was en dat de waarde aanzienlijk zou stijgen met nieuwe superluminova wijzers en een andere wijzerplaat:j

Afijn, grappig als ik ben zei ik: ‘Ich glaube Sie ticken nicht richtig?’ Iets wat kennelijk niet als zijnde zuivere humor (meneer Sonnenberg) werd opgevat.

Goed, het overigens fraaie pand verlaten en bij Wempe het horloge aangeboden voor een servicebeurt. Op mijn verhaal over de Rolex ervaring werd diplomatiek gereageerd, maar duidelijk was dat deze twee heren (die mij ook lieten zien wat er aan het uurwerk en de kast moest gebeuren)begrepen dat ik de wijzers en de wijzerplaat wilde handhaven. Nu even wachten op de offerte, maar het wordt een TOPKLOK. PUNT!

De teleurstelling weggespoeld met enkele glazen Duitse Topwijn op het terras van het Dom Hotel alwaar de carpaccio van eend en de ‘Riesengarnelen’ (alles is tenslotte groter in Duitsland) het leed in verregaande mate deden verzachten. Foto’s van na de Wempebeurt volgen uiteraard. Als ze onverhoopt toch de dial en de wijzers vervangen telt Duitsland vanaf dat moment twee Meisteruhrmacher minder

hans CP

Bwoehahahahahaha!!! Ik blijf het een mooi verhaal vinden!!!

@Tom: ben je er al uit welke actie je gaat ondernemen?

Gr. Roel

N.a.v. het “welke doe jij nooit weg” in Algemeen was ik benieuwd waar je je Rolex naar toe hebt gebracht en hoe dit is afgelopen. (tu)

Hallo Jaap-Wim,

Hij moet nog weg. Van diverse forumleden heb ik adressen gekregen. Nog niet alle heb ik gebeld, dit vanwege drukke werkzaamheden, ook thuis.
Maar als hij weer in orde is, zal ik dat uiteraard even melden, met de ervaring die ik bij de betreffende horlogemaker heb opgedaan.

Hoi Tom,

ik kan me voorstellen datje met dit unieke horloge enkel het beste van het beste voor het horloge wilt. Succes met het uitkiezen van een geschikt adres en ik zie de ervaring vanzelf wel op het forum verschijnen. :slight_smile: