Tja, dat krijg je als je alleen maar koopt

bij mij is het toen automatisch toegewezen :smiley: :smiley: :smiley:

@ Jurgen, thanks
@schmeink…streepje voor bij iemand…? :wink:

vooruitziend :wink:

jij wel…:smiley: :)-D

Hoi Jurgen,bedankt :slight_smile: en Capice bedankt voor het attenderen (tu)

capice Schreef:

goed om te zien dat ik niet de enige
nietaangemelde ben…zo te zien zijn er nogal eens
discussies over geweest.
@vintagecollector…ben het niet helemaal met je
eens dat je hierdoor verkeerde kopers biuten de
deur houdt, louche figuren slaan altijd wel hun
slag maar eendagsvliegen die alleen voor een
snelle verkoop zich aanmelden, die vang je wel af
hiermee

Ik zei ook makkelijker buiten de deur houdt niet dat je ze buiten de deur kunt houden;)

Jürgen Schreef:

Goede PR stunt ā€˜Capice’ :+ en ik voel de druk,
ā€˜Capice’, ā€˜Radjoe’, ā€˜Vintagecollector’ en
’Bosnialove’ zijn toegevoegd :slight_smile:

Jurgen bedankt en erg sportief opgepakt!:~

gedeelde smart is halve smart…:slight_smile:

Ik zit een beetje in het midden qua standpunt:
De onderliggende gedachte is prima; je wil niet dat handelaren, snelle jongens en of louche figuren hier te pas en te onpas zooi aanbieden. Immers: in tegenstelling tot Marktplaats ā€˜vertrouw’ je toch de verkoopafdeling hier.

Maar… het is een beetje de Mauro de wegwees Angolees; soms zijn er uitzonderingen op de regel zoals hierboven genoemde voorbeelden. Ik vind dat er een soort joker ingezet moet kunnen worden. Misschien wel gewoon gutfeeling van de moderatoren.

edit: op een bekend en zeer, zeer groot forum; Gathering of Tweakers hebben ze een huiskamer. Daar mag je alleen in na bepaalde tijd en als je geen fratsen hebt uitgehaald. Het mooie is (en aanleiding tot zeer veel discussie) is dat je noch de tijd noch de aanleiding weet. Je vraagt toegang aan en krijgt dit al dan niet. Hoop discussie maar aan het eind van de dag heeft iedereen er redelijk vrede mee. Ben zelf ƩƩn keer afgewezen en tweede keer raak. Prima.

Ik ben van mening dat een maatregel als deze zijn doel voorbij streeft. Wat je hiermee bereikt is dat je een kleine club verzamelaars overhoudt, die met elkaar onderling een beperkte hoeveelheid horloges uitwisselt. Jammer, want ik denk dat alle forumleden erbij gebaat zijn als er ook een interessante nieuwe aanvoer van horloges is. Daarbij lijkt het mij van ondergeschikt belang of een aanbieder voldoende actief is op het forum.
Maar goed, hierbij spreekt ook een stukje frustratie aangezien ik zelf ben afgewezen op het moment dat ik twee horloges wilde aanbieden. Ik ben uitgeweken naar ā€˜de zin van luxe’ waar ze in mijn ogen een reĆ«le toelating er op nahouden.

Het ga jullie goed!

Ik denk dat je een hoop leuke horloges misloopt door niet iedereen toegang te geven. Die rotte appels haal je er sowieso wel uit, het zelfregulerende effect werkt prima bij de diverse fora.

Wanneer krijg je weer een kans om je aan te melden voor het verkoop forum
Ben zelf de eerste keer ook afgewezen had de regels ook niet gelezen

Ben het met Tom eens…door de ā€œsocialeā€ controle, zijn eendagsvliegen zo uitgerangeerd. Tis tenslotte een forum voor liefhebbers wat toch wel golddiggers aantrekt. Als ze hun slag willen slaan doen ze dat toch wel…sommige van ons kunnen hier helaas van meepraten…:frowning:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Het is wel raar dat ik alles mag kopen maar als ik toevallig zelf iets kwijt wil mag dat weer niet. Ben ook al jaren lid en soms wat minder aanwezig maar ook tijden dat ik iedere dag ff kom kijken. Ben nu 2 x afgewezen.

SuperC Schreef:

Leuke discussie…ik denk dat de ā€œ6 maandenā€ regel
wel een goede is, dan moet je het wel echt leuk
vinden om hier lid te zijn.

Die positieve bijdrage zie ik niet echt, wat nou
als je een lezer bent en geen poster? Dan lees je
mee, absorbeer je alle informatie, kun je nuttige
tips tot je nemen, enz. Dan is een reactie
plaatsen vaak van ondergeschikt belang.

En wat is een positieve bijdrage? Dat is
behoorlijk subjectief en moeilijk
kwantificeerbaar.

Als iedereen lang op het forum is en blijft dan
zie ik het argument van mooie horloges missen
niet. Na 6 maanden vraag je toestemming om op het
verkoopgedeelte te mogen en dan kun je los (of
niet).

Ik ben zelf een redelijke flipperaar en vind het
leuk om te wisselen. Dit doe ik liever met
liefhebbers die dezelfde passie delen dan met
debielen op marktplaats die voor een duppie op de
eerste rang willen zitten.

Zo, dat waren mijn 2 centjes :smiley:

Maareh, iets meer on topic…zit je ons lekker te
maken, Rich…zie ik voorlopig een paar boeken,
blaadjes en bandjes…wanneer komt het serieus
leuke spul :)-D

Niks spannends hoor…wat vintage Seikos, Enicar, Roamer,Orient, een aantal nieuwe japanse en Chinese horloges,een verdwaalde Poljot…tis nogal een werk om dat allemaal op de plaat te zetten tussen het werk door…:slight_smile:

Yeeeeuuh goedgekeurrrrrd.

Zoals SuperC het al zegt: het is een goede regel, want dat zorgt ervoor dat je het echt leuk moet vinden. Dit zorgt ervoor da de liefhebbers overblijven of je moet een heel erge die-hard zijn om je horloge te willen verkopen. :slight_smile: