Tja en dan koop je hem gewoon..Longines 1977

Hij is nog erg gaaf en jij vindt hem mooi en dat bepaald dan ook gelijk de waarde. Als je maar lang genoeg zoekt zal je vast een gelijkwaardig model kunnen kopen ooit eens maar dat zal niet het doel zijn geweest.

1 like

Ik was ook helemaal niet negatief over de Longines zelf,want hij lijkt wel NOS en ook zeker wel mooi.
Het bouwjaar was bedoeld als een weetje voor de TS en is natuurlijk goed mogenlijk dat het horloge een aantal jaar op de plank gelegen heeft.

Echter
Het lijkt mij niet dat een merk als Longines 4 jaar oude en niet meer geproduceerde uurwerken gebruikt in nieuwe horloges.

@astonmartin

lol ik reageer op mezelf…beetje schizo soms.

1 like

Mooi hoor !
En die gravure geeft hem net dat beetje extra karakter…
Ziet er zowel van binnen als van buiten top uit !
Weet je inmiddels wat de gravure betekent ?

Groet,

Chris

1 like

Wow, wat een beauty!

1 like

Zo dat vind ik nu zo gaaf…al die mooie berichten…
Ook heel leuk om te weten dat ik hem via Longines kan laten opzoeken.
Ik ga dat zeker doen.
Heel erg bedankt voor alle reacties

Geniet er van want deze gratis service van Longines is redelijk uniek, bij de meeste merken kost je dit gewoon geld en niet zo’n beetje ook…

1 like

Prachtige staat. Ik vermoed dat het horloge uit 75 is.

1 like

Als je serienummer van uurwerk hier neer zet kan ik wel even kijken voor je hoe oud hij volgens Longines is.

1 like

Toch raar dat zo iets in die tijd redelijk geaccepteerd was, stel je eens voor dat Mark Rutte zoiets zou krijgen van Doutzen Kroes…
Betere vergelijkingen zijn welkom trouwens…

3 likes

Toen John Diethelm nog bij Omega werkte, was een simpel e-mailtje voldoende voor een gratis, volledig uittreksel uit de archieven. Leverde me heel wat info op over mijn '45 RAF 30T2. Die info kost nu 180 euro. :scream:

Mooi dat Longines wat meer down-to-earth blijft in dat opzicht!

1 like

Dat is dan overigens duurder dan bij Patek Philippe… 100CHF ten opzichte van 120CHF :smile:

Maar bij Jaeger-leCoultre maken ze het wel heel gek met 250CHF, ik hoop dat ze voor dat geld een oude meneer of mevrouw in een bejaardentehuis gaan opzoeken om het even na te vragen, hebben die ook eens wat te doen.

1 like

Erg mooi strak horloge en in indrukwekkend goede staat. Zo mooi zie je ze denk ik zelden en daar zul je iets meer voor betalen… denk niet teveel betaald

1 like

Prachtige dresser van een (toch) topmerk. Moet dat geld absoluut waard zijn imo!

1 like

Je hebt er alleen teveel voor betaald als je 'm op korte termijn onder deze prijs verkoopt. Als je het horloge en de inscriptie zelf mooi vind dan is het toch prima. Ik heb ook wel horloges gekocht die ik heel mooi vond voor teveel geld. Als het gevoel goed is, dan is er niets mis mee.
Veel plezier ermee.

1 like