En inderdaad ik heb hem gekocht…351 euro alles bijelkaar…
Jammer voor anderen is dat hij gegraveerd is aan de achterkant…ik vind dat juist mooi…
Ik ben er in ieder geval erg blij mee.
Heb ik teveel betaald?
En inderdaad ik heb hem gekocht…351 euro alles bijelkaar…
Jammer voor anderen is dat hij gegraveerd is aan de achterkant…ik vind dat juist mooi…
Ik ben er in ieder geval erg blij mee.
Heb ik teveel betaald?
Mooi!
Vind zelf van wel, dat je teveel hebt betaald maar zolang jij er blij mee bent.
Die gravure is waardeverminderend maar zou mij niet zo boeien, dat zie je toch niet om je pols
Het is wel een erg fraai exemplaar
Heel mooi en veel draagplezier!
Fraaie klassieke klok, veel plezier er mee
Het horloge ziet er uit als nieuw, dus 351 eu is een prima bedrag!
Mooi horloge, top!
En zo’m gravering geeft het een stukje historie.
Ik ga dan zoeken naar het hoe, waar en wat.
Veel plezier er mee.
In dit geval vind ik de gravering zeker niet storend. Bovendien heeft het horloge geen kapitalen gekost, dus zou ik niet moeilijk doen over waardevermindering. Zeker niet omdat het verder in prachtige staat is, zowel van binnen als van buiten. Wat mij betreft is het de aankoopprijs dubbel en dwars waard.
+1. Zo denk ik er ook over.
Heel erg mooi - sober van binnen en van buiten, maar in beide opzichten puntgaaf. Zo netjes zie je ze niet vaak.
Deze Longines is niet uit 77.
Het inhouse uurwerk (cal 6922) is geproduceerd tot 1973
Ik zie het horloge bij veel aanbieders voor een stuk minder maar die zien er dan weer niet zo strak uit dus tja…
Mijn beste,
Kies je eigen weg, kies je eigen spel en geniet van elk moment.
Geniet met volle teugen van deze fraaie Longines!!
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.
Orologio Signaturis Temporis.
Deze is heel mooi veel draagplezier ermee.
Mooi horloge en jij vindt hem dat waard dus geen probleem lijkt me.
Hij ziet er nog heel mooi uit, en als jij er blij mee bent dan is de prijs altijd ok.
Even een tip, je kunt bij Longines gratis de historie van je horloge opvragen. Even een account aanmaken op Longines.com en via contact heb je de mogelijkheid voor het opvragen van deze info, een vriendelijke dame duikt dan in het archief en kan je op de datum exact vertellen wanneer het horloge aan welke juwelier is geleverd. Altijd leuk!
De discrepantie waar @AstonMartin het over heeft kan zijn omdat een voorraad uurwerken simpelweg een tijdje op het schap heeft gelegen voordat deze in een horloge werd gestopt, het horloge kan ook bij de juwelier enkele jaren op voorraad hebben gelegen (sommige Rolex Paul Newman Daytona’s lagen tien jaar in de vitrine voordat ze werden verkocht!), of de gravure is simpelweg later pas aangebracht.
Gefeliciteerd, topklok voor een leuke prijs.
Ik zou ook, zoals @HorloG adviseert, gaan informeren bij Longines, altijd leuk om te weten hoe de geschiedenis van het horloge is.
Als je bereid bent om iets meer te betalen voor een mooi exemplaar dan is dat het geld altijd waard. Anders had je het horloge niet gekocht en dit mooie exemplaar dus niet gehad.
Ik heb nooit begrepen waarom dit soort graveringen waarde verminderend zijn. Ik vind het een stukje nostalgie dat bij dit specifieke horloge hoort en niemand anders heeft. Het is een vintage en geen nieuwe.
Veel plezier ermee!
Misschien heel suf maar volgens mij hangt het van de gravure af. Alleen een naam is waarde verminderend, een naam of boodschap met een datum verandert weinig aan de waarde, en als de naam bekend is dan voegt het waarde toe.
Prachtige klok!
Vintage klokken in topstaat zijn uiteraard zeldzaam en dus duurder.
Volgens mij een prachtige aanwinst en z’n geld waard.
Veel plezier ermee!
Mooi hoor, geniet ervan