Tja, had je nu maar Frans in je pakket gehad

Auricostes ‘Spirotechnique’ (ik heb er al eerder over geschreven) zijn lange tijd het werkpaard-horloge van de Franse Marine geweest. Pas een paar jaar geleden zijn ze uit productie gegaan. Op Franse fora werd al geschreven over een mogelijke prijsexplosie. Tot aan het begin van dit jaar bleven de prijzen voor een gebruikte Auricoste ongeveer gelijk: tussen de 500 en 700 euro (in het laatste geval met alle papieren en originele band).

Tot vandaag…

Op het WUS forum vraagt iemand met droge ogen 1500 dollar voor een NOS Auricoste. (En je wilt nou juist geen NOS, hij moet gebruikt zijn!).
Kijk hier: http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=252300

Dan kun je beter op de Franse versie van Marktplaats kijken:
http://www.marche.fr/petite_annonce_bijouterie-horlogerie-occasion-achat-vente-montres-auricoste-spirotechnique-ref15037181.html Da’s een stuk goedkoper!

Had je nou maar Frans in je pakket gehouden… om een emailtje te kunnen schrijven!

Menno

Maar dan moet je het wel kennen Kubang…

Dus nee frans is helemaal niet makkelijker dan nederlands(voor een Nederlander dan)

Frans is een Romaanse taal, beste Kubang, die voor ons Nederlandstaligen (Germaans, totaal andere taalfamilie) niet altijd even logisch in elkaar zit.

Jongens, laten we vriend Kubang voortaan negeren.

kubang Schreef:

Ik heb jullie zeikers al jaren genegeerd. Het
meeste wat ik op deze horlogeforum zie is
voornamenlijk schroot voor de oude bullejood dus.
Rot toch op met je rotzooi. Met tien man eentje
aanvallen betekent dat je echt niks in huis hebt.
En let wel dit is een wereldwijd web. Jullie
hebben gelukkig niet in de gaten dat wat jullie
neerkalken hard om gelachen wordt, lees
uitgelachen.

Goh, als je dat nou eens in foutloos frans had neergeschreven, dan was je nog wel een hele Pierre geweest hoor.
Maar dit…ach, als je later groot bent begrijp je er misschien wat meer van.

Deze discussie proberen we even opnieuw, het gedeelte over fautlooos Vrans graag per PB voortzetten.

Ik heb dat Marche.fr eerder toen je over schreeft bezocht maar mijn probleem is dat ik de navigatie niet door heb. Waarschijnlijk is die doodeenvoudig maar ondanks dat ik nog wel wat Frans begrijp kom ik er niet achter. Misschien heb je een tip?

Ik heb een beetje hetzelfde probleem als Henrik, zoeken is erg lastig of ik begrijp het niet helemaal. Een Auricoste met 33.3 Lemania 15TL uurwerk zal ik daar graag op de kop tikken.

Dank moderator voor het aanpassen van dit bericht! Voor alle andere lezers: nadat ik als laatste ‘maak er maar een zwaar hangslot aan’ had geschreven, omdat ik de hele discussie over perfect Frans niet helemaal ‘on topic’ vond (om het maar zachtjes uit te drukken…) heb ik de moderator gevraagd om in te grijpen. Dat heeft Henrik dan ook gedaan. Zoals gezegd, mijn dank.

Voor alle duidelijkheid, ik sta volledig achter het vrije woord-beginsel, maar de inhoud van het door mij gestartte onderwerp ging teveel over andere dingen!

Goed, Henrik en Jurgen: goede vraag over de navigatie op marche.fr.

-Op de homepagina (‘accueil’ in het Frans) ga je bovenin naar de navigatiebalk.
-Ik heb daar ‘Auricoste’ ingetypt en op ‘recherce’ geklikt;
en kwam toen vanzelf op een overzicht met (toen) 2 Auricostes onder het hoofdstuk ‘horlogerie’.
-Je zou ook kunnen zoeken onder ‘montre’ of ‘montres’, maar dat geeft ook meer algemenere ‘klokken’

Ik heb het zojuist ook nog even geprobeerd met ‘Blancpain’ en dan krijg ik twee hits. (Zodra jullie een BP FF tegenkomen hoor en lees ik dat graag!)

Menno

Ik hoop dat je er wat aan hebt.