Tja nu een blijfertje aub...?

De Heuer is een mooie klok maar naast een Speedmaster pro vind ik het erg tegenvallen…dat is mijn mening…Met de genoemde klokken kun je mijn inziens niet de mist in gaan.

En wat je ook kiest, foto’s posten!

VrGr,

Vincent

Jaap-Wim Schreef:

Een aantal jaar geleden (2005/2006) lag bij een
juwelier in Den-Haag dit model nog in de vitrine.
Weet zo ff de naam niet, maar zit zo in het rijtje
van Dungelmann schoenen. In de Hoogstraat volgens
hun website.

Bedoel je van Juwelier van Willegen? Daar heb ik drie horloges gekocht. Perfecte service en aanbod daar!

Mooie rij horloges. Zelf vind ik ze (m.u.v. de Omega en de Heuer) veels te druk. Persoonlijk zou ik net als vele anderen voor de Heuer gaan. Simpel, strak en te dragen voor elke gelegenheid.
Die Omega is ook mooi (heb 'm zelf laatst nog gepast), maar de nieuwe zwarte met skeleton-wijzers vind ik mooier.

Veel succes met je keuze en laat ons weten wat het is geworden!

RogierJ Schreef:

Jaap-Wim Schreef:


Een aantal jaar geleden (2005/2006) lag bij een
juwelier in Den-Haag dit model nog in de
vitrine.
Weet zo ff de naam niet, maar zit zo in het
rijtje
van Dungelmann schoenen. In de Hoogstraat
volgens
hun website.

Bedoel je van Juwelier van Willegen? Daar heb ik
drie horloges gekocht. Perfecte service en aanbod
daar!

Nee, het was Juweelco, zie enkele posts hierboven. :wink:

De Sinn Flieger,… zou ik dan weer kiezen.
Maar als het mogelijk is met een andere kleur wijzerplaat.

2e keus hahahahahahaha, is de Fortis B42 marinemaster , maar eigemlijk zijn het gewoon allemaal mooie klokken, en dat je niet moet zoeken naar de mooiste klok, maar de mooiste klok om jouw pols

Bedankt alvast voor alle reacties. Ik moet zeggen dat ik na een weekje vergelijken en veel bekijken al wel het volgende kan zeggen. Momenteel vind ik de marinemaster het minste van het stel! Gewoon te druk in mijn ogen. Wel vind ik de marinemaster ’ normaal ’ leuk dus niet de chrono.

Over de Sinn kan ik het volgende zeggen @ pimobiel: Een zwarte is weer een beetje standaard. Wel beter draagbaar, maar ik wil ook wel eens wat anders dan zwart. Moet zeggen dat ik lichte platen bijna nooit draag. Bij mij uit zich dat dan vooral in de Buran, maar een wat lichtere plaat zoals op de Sinn lijkt me wel erg mooi :slight_smile:

De Tag is wel héél erg vet! Echter is niet echt super draagbaar voor alledag. In een situatie waarbij je niet je hele leven op kantoor vertoeft. En om een horloge nu enkel in het weekend en bij bijzondere gelegenheden te dragen vind ik ook best wel zonde. Dit heb ik met mijn Meistersinger, die draag ik veelal op zondag en in een vakantie een dagje. Hij is prachtig! Maar niet super praktisch.

De Fortis B42 en de Sinn zijn in mijn opinie de beste kanshebbers. De Omega is ook echt een klok voor alledag, maar vind de linkerkroon vind ik niet super. Hij blijft echter wel in de race. Bij dit horloge zal de prijs ook een belangrijke doorslag moeten geven. Oftewel hij moet aan de onderkant van mijn budget zitten ( onmogelijk volgens mij :wink: ).

De Oris komt er zeker nog eens op een dag. Moet er gewoon een keertje tegen aanlopen voor een leuke prijs.

Heren bedankt voor alle reacties! En ik ga zeker verder kijken en vergelijken. Maar jullie zijn ook van harte uitgenodigd om andere horloges in deze prijsklasse te posten.

Fijne zondag,

check this!

http://www.dezinvanluxe.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=10658

Had ik het geld maar om NU uit te geven… Ik blijf verstandig en ga het echt niet uitgeven :frowning: Echter wel bedankt voor te tip!

dat is pech…hij is weg :smiley:

sorry

Hahaha, ik hoef ook geen tweedehands :wink: pfff! Gefeliciteerd! Maar over twee week kan ik hem zeker van je overnemen :wink: En NU fotos aub

2007, met certificaat en weinig gedragen is mij goed hoor

ik ga deze waarschijnlijk wel houden, nu de circel rond is
ooit begonnen met de blauwe quartz, eindigen met de zwarte automaaat

Nou hopelijk vind je nu rust in horlogeland… Maar welke klokjes heb je in de tussentijd allemaal gehad. Meen me te herrineren dat je net de seamaster heb omgeruild ten tijde dat ik mij heb aangemeld.

genoeg om te weten wat ik nu wel echt mooi vind :smiley:

Deze zou ik voor mijn verjaardag vragen maar dan wel met stalen band:
Fortis B-42 Marinemaster / Chronograph.
En deze zou ik zelf aanschaffen:
Steinhart.

Of of of! De Speedmaster voor mijn verjaardag ( reduced…? ) En zelf koop ik dan een Sinn 356 II zwart of copperdial ( heel erg tof :smiley: ) Of of of… Tja gelukkig heb ik nog eventjes :slight_smile:

Geen reduced Marcel, doe ‘gewoon’ de Speedy Pro.
One and only…

Tja misschien wel, ligt ook een beetje aan de beschikbare fondsen he :wink:

Goed bedoelde tip.
Even wat meer geduld, krijg je wel de echte…

Dat is waar. Moet gewoon mijn aandacht meer richten op mijn andere hobby’s denk ik ook niet meer zoveel aan het hebben/kopen/verkrijgen van nieuwe klokjes :smiley:

Okey even een updatje:

Zoals het nu lijkt schaf ik mezelf een Fortis B-42 Chronograph aan ( ik weet het, er staat hier eentje te koop. Echter de middelen moeten ook voorradig zijn :wink: en daarbij ik ben nog ’ lang ’ niet jarig ).

Waarom deze klok? Erg mooi, leuke oranjewijzers kun je op banden gebied nog wat leuks meedoen. Stevige klok, leuk uurwerk valjoux 7750. Saffierglas, 200 meter waterdicht, kortom gewoon een erg draagbaar horloge. Moet hem enkel nu nog passen, mede vanwege de dikte. Als hij te dik is betekent dat hij toch niet zo draagbaar is, en verdwijnt hij voor het overgrote deel van de tijd in de kist = zonde!

Daarnaast komt de Sinn 356 II ook in aanmerking! Echter de gene met Copperdial is erg mooi, maar niet zo ’ zakelijk ’ als de zwarte. Zou ze eigenlijk beide een weekje moeten dragen. Verder is deze ook waterdicht, en kun je hem ook in saffierglas krijgen. Wel zo fijn met het opstaande en gebolde glas. Plexi zou ook kunnen en dan later tegen een beste prijs er saffier op laten zetten. Ben enkel bang dat ik de klok toch een beetje te tijdbepalend vind in de zin van het ontwerp. Gewoon niet te strak genoeg, kan zijn charmes hebben. Maar hier moet ik gewoon nog aan wennen/nadenken/passen enz.

De Speedmaster is ook nog eentje die in de race zit. Waarom tijdloos design, grappige geschiedenis. Al til ik hier niet zo zwaar aan. Nadelig vind ik dat het een Omega betreft. Ze zijn zich een beetje als merk aan het upgraden naar een hoger markt segment lees; duurder worden. Dit kan eventueel aangedragen worden als NU instappen anders betaal je straks ’ te ’ veel voor een speedy. Zou wel dan voor een prof gaan, liefst met wat leeftijd maar in onberispelijke staat. Een nieuwe reduced mag ook. Wel is dit de minst rag-proof horloge uit dit rijtje. Ten eerste de diameter, ten tweede materiaalkeuze. En dan de waterdichtheid. Ik vind hem mooi, dus dat hij er ooit komt staat vast. Maar of dat het met deze verjaardag wordt weet ik werkelijk niet.

De afvallers:

De Seamaster valt af door zijn tweede kroon linksboven, dacht dat ik hier misschien wel aan kon wennen. Maar vind het toch best wel erg lelijk. De kast is zo uitbalans. Komt nog wel eens een ’ goedkope ’ gebruikte. Maar heb er echt niet 700 a 1200 euro voor over.

De Fortis marinemaster is mij te druk, zou nog wel eens de gewone marinemaster willen bezitten zonder chronograph.

De Tag, erg mooi. Maar ook niet erg rag-proof. En ik weet het, het is vloeken in de kerk maar opzich benaderd de Strela hem wel erg dicht. Met de lugs en de indices. Wil hem zeker bezitten, maar dan wel als ik andere aanschaffen heb gerealiseerd.

Nieuwe kanshebbers:

De Breitling Navitimer, één van de eerste horloge die ik als 12 jarige al prachtig vond. De liefde is een tijdje bekoeld geweest, door alle protserige/patserige glimmers van Breitling. Maar een navitimer in normale maat en nog mooier eentje met wat leeftijd laat mijn hart zeker wat sneller kloppen! Echter dit zijn wel horloges die inprincipe net buiten mijn budget vallen. Maar wie weet misschien loop ik er tegen eentje aan.

Stowa Antea, prachtig jaren 30 horloge. Lekker Bauhaus. Eisen wel een zwarte plaat, enkel weet nog niet wat ik mooier vind een centrale seconde of een kleine seconde.

Tot zover,

Spui jullie reacties maar weer :slight_smile:

ps; als jullie het niet erg vind, dump ik gewoon al mijn overdenkingen hierin. Ben wel benieuwd hoe dit in de nabije toekomst zich ontwikkelt.