TK: 1940’s Movado, dubbel gesigneerd, FB case en fris geserviced I 28,5 mm

Te koop:

Oké deze is niet voor iedereen. Dit is geen horloge die iedereen en z’n moeder al heeft. Een horloge voor fijnproevers en authentieke individuen. Voor heren die zich (gentle)man genoeg voelen. Liefhebbers met gevoel voor romantiek en nostalgie.

Wat deze Movado zo waanzinnig bijzonder maakt buiten het feit dat het een iconisch en historisch gezien een relevant horlogemaker is? Kijk naar die geweldige patina op de sierlijke wijzerplaat. Kijk naar de bijna 100 jaar oude messcherpe Francois Borgel kast met originele kroon. En als klapper op de vuurpijl is het horloge dubbel gesigneerd met Freccero op de wijzerplaat.

Freccero & CIA is een juwelier in Uruguay opgericht in 1868. Een juwelier die ook de wijzerplaten van o.a. Patek Phillipe siert. Kortom, deze Movado was destijds niet voor Jan met de pet.

De gravure op de caseback voegt nog wat extra mysterie toe.

Recentelijk volledig geserviced door niemand minder dan Nico Rijsman.

Merk en model: Movado
Diameter: 28,5 mm
Leeftijd: 1941
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): februari 2025
Factuur en/of certificaat: service factuur
Originele doos en/of eventuele accessoires: nope
Verzendkosten of afgehaald: kan beide, verzending voor kosten en risico van de koper
Conditie (krassen, werking etc): lijkt ongepolijst, recentelijk volledig geserviced en een fraaie engraving.
Soort uurwerk en kaliber: 1940’s Movado in-house
Vraagprijs: € 975,-

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

13 likes

Up en prijs naar € 925,- :+1:t2:

Up en prijs naar € 875,- :ok_hand:t2: