Lang getwijfeld, maar ik draag hem zo weinig, mijn collectie is weer te ver gegroeid en zo mag na een maand of negen deze heerlijke 1960’s Alpina Ultra-Thin toch weg.
Strakke en platte RVS kast met rechte pootjes, sunburst zilveren plaat met vakverdeling, opgelegde zilveren indices en prachtige hitte geblauwde wijzers. De bezel is dun, de wijzerplaat licht dus het horloge draagt groter dan de 33mm doorsnede doet vermoeden
Binnenin tikt Alpina’s in-house Caliber 594 handopwinder uurwerk.
Het horloge komt op een perfect passende amper gedragen midnight-blue hagedislederen band.
Ik ben een beroerde fotograaf en dus staat het horloge uitvergroot op beeld en lijkt ieder dingetje dramatisch. Het horloge ziet er in het echt veel beter uit. Een keertje hem zien? Kom langs in Utrecht, doen we een koffie of biertje.
Specs:
Diameter zonder kroon: 33mm
Lengte: 39mm
Dikte: 7mm totaal, waarvan 2mm domed crystal
Domed Hesalite Acrylic crystal
Bandaanzet: 18mm
249 Euro
En daarmee heb je voor de spreekwoordelijke “twee nutsen en een bounty” een Ultra-Thin van een gerenommeerd Zwitsers merk waar je nog jaren lol van hebt! Overigens ging bij Hodinkee een net iets gavere maar ook compleet overbelichte gefotografeerd exemplaar voor $700,- zo de deur uit.
Bij vragen over het horloge stuur even een PB en ik reageer zo spoedig mogelijk