TK: 1960's Benrus ref. 7026 Automaat ETA 2451

Te koop uit mijn persoonlijke collectie: deze prachtige, 100% originele Benrus ref. 7026 uit de jaren ’60, uitgerust met een ETA 2451 automatisch uurwerk, gekocht in eerste helft 2025.

Benrus werd in 1921 opgericht in New York City door de broers Lazrus, en ontleent zijn naam aan Benjamin Lazarus. Het merk stond bekend om het combineren van Zwitserse uurwerken met Amerikaans design en produceerde alles van elegante dress watches tot robuuste tool watches.

Het horloge heeft een schitterende gave kast die niet opnieuw is opgemaakt en alle scherpe hoeken heeft en de intacte verticale brushing op de zijkanten geeft een heel gaaf effect, het horloge is voorzien van de originele drie sterren Benrus waterproof kroon. (niet dat een 60 jaar oud horloge nog waterdicht is, maar wel een nice touch)

De wijzerplaat is smetteloos zilver met een heel vet sunburst effect, opgelegde markers en een 12 uursaanduiding en een gaaf rood-wit-blauw Benrus Vleugel Logootje dat de wijzerplaat echt verlevendigd. Zilveren dagger hands met lume en een zilveren secondewijzer complementeren het geheeld

De ETA 2451 is een vroege automaat, loopt goed zie de timegrapher foto.

Ik ben geen professionele fotograaf, dus ja: stofdeeltjes en elk klein tikje of krasje zijn zichtbaar op de foto’s. In het echt ziet het horloge er nog mooier uit!

Prijs: €259 excl verzneden

Technische specificaties:

• Diameter zonder kroon: 34,2 mm
  • Lengte: 40.9 mm
  • Dikte: 7,4 mm kast, 3,2 mm glas, 10,6 mm totaal incl. gewelfd acrylglas
  • Kaliber: ETA 2451 Automatic
  • Lug width: 18mm mm

Vragen of interesse? Stuur een PB en ik antwoord zo spoedig mogelijk.

6 likes

De wijzerplaat is helder zilver zoals op de laatste foto, de eerste toch wat vertekening door licht en camera.

Bij vragen, bezichtigen, geef een gil!

Oh ja een bod mag uiteraard ook!