TK: Aquastar Deepstar II. Fratello Limited Edition. 2023. Als nieuw!

In verband met het ouder worden heb ik besloten om mijn collectie in te gaan krimpen tot slechts enkele horloges. Dat betekent dat er een heel stel naar een nieuwe liefhebber mogen. Uiteraard het liefst binnen het Horlogeforum.

Vandaag de beurt aan deze prachtige Aquastar Deepstar II- Fratello Limited Edition- uit 2023, die in een zo goed als nieuwstaat verkeert.

De Aquastar Deepstar II is gebaseerd op het iconische Aquastar Deepstar duikershorloge uit de jaren 60 van de vorige eeuw. Deze Fratello Limited Edition is in samenwerking met Fratello uitgegeven in februari 2023 en er zijn wereldwijd slechts 50 exemplaren van uitgegeven. Dit was dan ook nog eens een van de allereerste exemplaren; door de vorige eigenaar gekocht op de dag van uitgave 21 februari 2023. Zeldzaam collectors item. Voor meer info zie het artikel van Fratello:

Ik kocht dit horloge nieuw-- en nog gedeeltelijk in de stickers- in juni 2023. De vorige eigenaar heeft het horloge niet of nauwelijks aan de pols gehad. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor mij. Slechts een enkele keer aan gehad voor een foto op het forum. Het gevolg is dat het horloge nauwelijks met het blote oog waarneembare gebruikssporen heeft. Het enige dat ik kan vinden zijn enkele zeer lichte kleine swirls op de achterzijde van de lugs ten gevolge van het wisselen van de band. Als je het niet weet zie je het niet, zo oppervlakkig zijn ze.

Het is de volledige set zoals door Aquastar geleverd: doos, omdoos en garantiekaart.

Het horloge komt met de twee originele Aquastar banden: NATO band en de BOR (Beads of Rice) band.

Verder krijg je het beroemde Aquastar boek ‘A Dive Into Time’ van Dr. Peter McClean Millar (waarde 89 Euro) er van mij bij cadeau!

Dit is een heerlijk horloge voor de komende zomervakantie en daarnaast chique genoeg om ook bij vele andere gelegenheden aan de pols te hebben!

Genoeg tekst nu. Over naar het verplichte rijtje en de plaatjes…

Het verplichte rijtje:

Merk: Aquastar
Model: Deepstar II, Fratello Limited Edition (50 exemplaren wereldwijd)
Referentie: 22.2903.T
Leeftijd: 21-02-2023
In mijn bezit sinds: 07-06-2023
Uurwerk: Sellita SW 290-1, automaat
Diameter: 36,75 mm x 12 mm
Lug to Lug: 46 mm
Band: Aquastar BOR (Beads of Rice) band en Aquastar NATO band
Bandaanzet: 19 mm
Kast: stainless steel
Kroon: schroefkroon gesigneerd
Glas: bol saffier kristalglas
Wijzerplaat: ice blue met prachtige sunburst
Waterdicht: 200 meter
Conditie: zo goed als nieuw
Set: full set zoals door Aquastar geleverd (doos, omdoos, garantiebewijs)

Vraagprijs: 1775,-- Euro inclusief verzekerde verzending

Levering: verzekerde verzending, of ophalen op afspraak.

Feedback over mij kunt u o.a. hier lezen: BaytLif

Niet geïnteresseerd in ruil of inruil.

Hierna een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag)

En dan een paar plaatjes aan mijn pols (omtrek 20,5 cm)

En wat foto’s met het Aquastar boek:

‘Poppetje gezien, kastje dicht.’ Dank voor het kijken! :blush:

26 likes

PINKSTERWEEKEND UP!!! :rocket: Fijne Pinksterdagen gewenst! Cheers!:clinking_glasses::champagne::confetti_ball::grinning:

2 likes