Te koop deze prachtige 100% originele Breitling Chronomat Serie Speciale Blackbird ref. A13050.1 uit begin 2000’s ik heb hem ergens sinds 2023 of begin 2024.
Dit model uit de Chronomat-familie draagt dezelfde referentie als de andere Chronomats uit die periode: A13050.1. Ondanks de gedeelde referentie onderscheidt de Blackbird zich op meerdere belangrijke punten van andere Chronomat-modellen.
Geïnspireerd op geheime verkenningsvliegtuigen is de Breitling Blackbird een meer “stealth” uitvoering van de Chronomat. De stalen kast en band zijn volledig mat geborsteld in plaats van hoogglans gepolijst. Dit is één van de weinige Chronomats die echt under the radar blijft. De kast is nooit opgemaakt.
De wijzerplaat is volledig mat en monochroom, zonder contrasterende subdials. De subdials hebben subtiele witte ringe met een rode “Serie Speciale”-opdruk boven de urenteller. Witte wijzers, een chronograafsecondewijzer met felrode tip en lume die langzaam een mooie vanillekleur krijgt. Het aangebrachte goud/bronzen Breitling B-Wings logo brengt de wijzerplaat echt tot leven.
Het horloge wordt geleverd op de originele mat geborstelde pilot bracelet, die ultrasoon is gereinigd.
Lengte is te zien, schakels zijn makkelijk te vinden als je die nodig zou hebben.
Binnenin tikt het Breitling Caliber 13 Automaat uurwerk. Het horloge is vorig jaar volledig geserviced door mijn vaste, zeer ervaren horlogemaker. Ik heb nog nooit een beurt laten doen waarbij zoveel onderdelen zijn vervangen onder andere de veer, het veertonlager, rem, anker en een hele zwik tandwielen, kijk naar de foto en schrik. Sinds deze service is het horloge slechts 6–7 keer gedragen.
Ik ben geen professionele fotograaf, waardoor elk klein krasje of puntje extra zichtbaar lijkt. In werkelijkheid ziet het horloge er nog mooier uit dan op de foto’s.
Specificaties:
Uurwerk: Breitling Caliber 13 Automatic
Diameter (zonder kroon): 39,8 mm
Lug-to-lug: 44,7 mm
Dikte: 14,3 mm (excl. rider tabs)
Prijs: € 1.795 excl verzenden incl een drankje op een leuke locatie bij het ophalen
Wil je het horloge zien, ik woon in Utrecht, lekker centraal.
Bij vragen etc. stuur een PB en ik antwoord zo spoedig mogelijk.