Ik ben een groot fan van vintage horloges, en met name van duikhorloges. De Jenny Caribbean horloges zijn daarin een van mijn favoriete modellen. Monobloc stalen kasten, ingenieus waterproof systeem, leuke kleuren en designs, noem het maar!
Deze twee Thermidors had ik initieel voor mij zelf gekocht om te dragen, echter ben ik in de fase gekomen waarin ik wat ga uitdunnen wat ik niet draag. Helaas vallen deze daar ook onder.
Thermidor is een merk wat veel verkocht werd in Spanje en hun horloges uit Zwitserland haalde. In dit geval geproduceerd door Jenny. De Thermidor Caribbean 400 heeft een monobloc stalen kast, schroefkroon en automatisch uurwerk. De kast is 32-33mm breed ex de grote kroon. Gezien de relatief hoge kast draagt het daardoor meer als een 34mm horloge. Super voor iemand die kleinere horloges waardeert.
De conditie is erg goed. Lichte draagsporen, maar caseback sticker is nog present op beide horloges. Mooi gepatineerd tritium op de wijzerplaten. De zilveren en donker grijze platen schitteren in de zon.
Het verplichte (!) rijtje:
Te koop:
Merk en model: 2x Thermidor (Jenny) Caribbean 400
Diameter: 32-33mm ex kroon.
Leeftijd: jaren 60
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): juni 2023
Factuur en/of certificaat: nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: nee, horloges komen head-only.
Verzendkosten of afgehaald:
Conditie (krassen, werking etc):
Soort uurwerk en kaliber: automatisch, onbekend welk kaliber. Meestal een eta uurwerk.
Vraagprijs: โฌ220 per stuk.
Als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb, verklaar ik hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild.
Hierna volgt een aantal recente fotoโs van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Vragen? Stuur gerust een PB!