Waan jezelf Sonny Crockett in Miami Vice met deze Ebel 1911 Chrono ref.1134901.
Heerlijke jaren tachtig vibes, staal-gouden ranke kast in mooie staat, “mushroom pushers”, smetteloze witte plaat met romeinse cijfers, krasvrij saffierglas en als finishing touch de coole hexagonale kroon. Het horloge draag supercomfortabel op een staal-gouden band die heerlijk degelijk aanvoelt en ultrasoon is gereinigd.
Binnenin tikt het iconische Zenith El Primero Cal. 400 36.000bph high-beat chronograaf automaatuurwerk.
Cal. 400 is een late variant die door de modificaties ten opzichte van eerdere modellen superdegelijk is. Het horloge loopt snaarstrak, zo’n +4s/dag, de chrono start en stopt met een zalig zacht klikje, tellers werken en de chrono reset correct. Dagwissel gaat keurig en het snelverzet werkt.
Mijn vaste horlogemaker heeft hem onder de loep genomen, geen onderhoud nodig en de deksel heeft een verse pakking. Ik heb het horloge sinds mei van dit jaar, maar bi-colour is toch niet helemaal mijn ding.
Wil je meer informatie over dit gave horloge, google maar eens er zijn genoeg leuke artikelen met allerhande wetenswaardigheden.
Afmetingen:
• Diameter zonder kroon: 38 mm
• Lengte: 43 mm
• Dikte: 11,4 mm
• Kaliber: Ebel cal. 400, Zenith El Primero High-Beat Automaat
• Bandaanzet: 20mm
De goedkoopste staal-gouden met witte plaat en bracelet op Chrono24 is eur. 2.600,-
Deze mag weg voor eur. 2.145,-
Geen inruil, geen reserveringen.
Voor vragen of opmerkingen, stuur gerust een berichtje. Ik antwoord zo snel mogelijk.