[Te koop aangeboden: een mooie vintage Enicar Ocean Pearl met een zeldzame configuratie. Voor de liefhebber van vintage Enicar is dit een kans om een exemplaar te bemachtigen dat technisch én optisch in topstaat verkeert.
Het verplichte rijtje:
• Merk en model: Enicar Ocean Pearl (Ref. 147-01-05)
• Diameter: 36mm (exclusief kroon). Hoogte 11 mm. Lug to lug 42 mm. Draagt dus best groot voor 36 mm. Plexiglas.
• Leeftijd: Jaren '70 (ca. 1970-1975)
• Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: mei 2024
• Factuur en/of certificaat: Nee. Gekocht bij Clockwise.
• Originele doos en/of eventuele accessoires: Watch only. Wordt geleverd op een vrijwel nieuwe blauwe Saffiano kalfsleren band (WatchWorksHaarlem).
• Verzendkosten of afgehaald: Ophalen in regio Gouda of verzekerde verzending op kosten en risico koper.
• Conditie (krassen, werking etc): Prachtige vintage staat. De kast is scherp en vertoont beperkte draagsporen - topconditie voor de leeftijd (50+!). De blauwe sunburst wijzerplaat is volledig vlekvrij en verkeert in uitzonderlijke conditie. Originele wijzers en originele gesigneerde kroon aanwezig.
• Soort uurwerk en de werking: Enicar manufactuur kaliber AR 1147 automaat met Dag-Datum (Nederlandstalige dagschijf!). Het uurwerk loopt uitstekend en heeft in 2024 een volledige service gehad bij Clockwise.
• Vraagprijs: €799,-
Beschrijving:
Dit exemplaar onderscheidt zich door de diepblauwe sunburst wijzerplaat die in het zonlicht fantastisch tot leven komt. Wat dit horloge extra uniek maakt, is de Nederlandstalige dagschijf – een detail dat je zelden tegenkomt op deze modellen.
De kast is nog erg scherp en mogelijk ongepolijst, wat essentieel is voor de verzamelwaarde. De blauwe Saffiano band van WatchWorksHaarlem sluit qua kleur naadloos aan bij de wijzerplaat en maakt het geheel af als een stijlvolle daily vintage driver of verzamelstuk. Dankzij de recente service bij Clockwise (2024) kun je hier de komende jaren zorgeloos van genieten.
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan wat ik er zelf voor betaald heb als ik het horloge minder dan zes maanden geleden heb gekocht.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.