TK: extreem zeldzame 80s Moranbong (Noord-Koreaans)

Te koop!

Deze zéér zeldzame no-date Moranbong, uit Noord-Korea, geproduceerd in de jaren '80 in Pyongyang. Dit is, zover bekend, de enige in Europa.

Kim Il-Sung zag dat China de locale economie wist te stimuleren met een interne horlogemarkt en wilde zelf ook een poging wagen. In 1972 gaf hij de opdracht tot het produceren van horloges aan de partijtop en bij George von Burg werden Zwitsers uurwerk-onderdelen (en techniek) ingekocht. De Noord-Koreanen gingen vervolgens zelf aan de slag en het resultaat is een aangepast Semag ES95 uurwerk.

Voor de liefhebbers van meer achtergrondinformatie: https://www.nytimes.com/2019/11/22/fashion/north-korea-watches-moranbong.html

Merk en model: Moranbong
Diameter: 36mm
Leeftijd: 40+
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2017
Verzendkosten of afgehaald: 5,- NL of afhalen Amsterdam, Abcoude, Amersfoort
Conditie (krassen, werking etc): alles wat je maar kan bedenken, deze is gebruikt en gesmokkeld uit Noord-Korea, geen schoonheidsprijs
Soort uurwerk en kaliber: Pyongyang Semag ES95
Vraagprijs: 499,-

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

For those who care, for those who know

19 likes

Up!

1 like

:point_up:

Up!

verlaagd naar 399!