TK: Forstner Pilot Ref. F-6B/346 36mm hand wound

Te koop, in principe geen ruil.

Reden voor verkoop: heel fijn horloge, maar draag 'm niet, omdat ik teveel soortgelijke pilot/field watches heb (de Baltic Hermetique draag ik nu al maanden non-stop). Alleen na aanschaf een paar keer gedragen, sindsdien ligt 'ie in de doos. Heel functioneel horloge, zeer accuraat Sellita uurwerk, windt zeer soepel op - en ook nog eens 100 meter water resistance(!)

Aldus Forstner: "One of the most recognizable pilot watch designs of all time, the reference 6B/346 has an incredible history, to say the least. During the 1940s, the British Ministry of Defense (“MOD”) released a series of watch specifications (called the 6B/346) for “a highly accurate time-piece, suitable for astro navigation purposes.”

Merk en model: Forstner Pilot Ref. F-6B/346 hand wound
Diameter: 36mm / 12.6mm hoog / 46mm L2L / 18mm lug width / 100m WR
Leeftijd: Mei 2024
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): Mei 2024
Factuur en/of certificaat: Aanwezig
Originele doos en/of eventuele accessoires: Aanwezig
Verzendkosten of afgehaald: Beiden mogelijk
Conditie (krassen, werking etc): In zeer goede staat, weinig gedragen. Alleen wat gebruikssporen op de stalen ‘ladder bracelet’ (18mm)
Soort uurwerk en kaliber: Sellita 210 elaborè grade manual winding movement, 19 jewels, hacking, 28,800 vph, 42 uur power reserve.

Vraagprijs: €795,-

Bieden uiteraard toegestaan.

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb. >> NVT in dit geval, heb het horloge sinds mei 2024, maar nauwelijks gedragen, dus in zeer goede staat.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

6 likes

Up! 'Tis maandag :smiley:

Up! Echt een fijn, mooi en vooral ook praktisch horloge.

1 like

Deze nog even up voor het weekend. Nieuwe prijs: €775,-
Redelijke biedingen uiteraard toegestaan :+1:

Up! Fijne maandag! :slight_smile:

1 like

Up! Fijn weekend!

Up voor de maandag! Nieuwe prijs: €750,-

Alvast omhoog voor het weekend! :+1:

Up! Tophorloge, zeer accuraat en draagt prettig.

Up voor de maandag!

Up voor het weekend!

Up! Fijn horloge, doe jezelf een lol en doe me een bod! :slight_smile:

Up maar weer! Fijn horloge, zo goed als nieuw, Zwitsers uurwerk. Doe me een redelijk bod!

Up! Nieuwe prijs: €699,- of een redelijk bod.

Up!

Up!

Alvast duwtje voor het weekend. Fijn, draagbaar en praktisch horloge met leuke geschiedenis en een Zwitsers uurwerk. Doe me een redelijk bod! :+1:

1 like

Up! Prijs: €650,-