Te koop: Glashütte handwinder cal. 69.1 (ca. 1962-1965)
Een charmant exemplaar van een geheel origineel in het begin van de jaren 60 gemaakt horloge door VUB Glashütter Uhrenbetriebe. Het is een handopwinder met datumaanduiding en loopt op een kaliber 69.1. Destijds was dat een gangbaar uurwerk dat in vele modellen werd gebruikt tussen 1962 en 1971. De kast van het horloge is verguld - uitgevoerd met een stalen deksel - en heeft enige gebruikssporen. Hoewel ik er enige tijd heb ingestoken, weet ik niet welk referentienummer bij het horloge hoort. Het lijkt op een type 4023.
Zelf heb ik het gedurende de jaren dat ik het in mijn bezit heb gehad nooit gepoetst, gepolijst enz. Het horloge heeft in zeker geen 15 jaar een horlogemaker gezien. Ik draag het niet. Het uurwerk loopt wel, maar verliest een paar minuten op een dag. Een servicebeurt is daarom nodig. Ophalen omgeving Bussum, verzending ook mogelijk (kosten voor de koper).
Pluspunten:
- prachtige egale patina op de wijzerplaat
- bijzondere 12-uurs aanduiding
- originele matchende lume, vrijwel perfect gebleven
- verder in originele staat
Minpunten:
- het horloge is bruikbaar, maar aan onderhoud toe
- lichte krasjes op de kast
- vergulding van kroon ietwat versleten (zie foto’s)
Merk en model: Glashütte, model onbekend
Diameter: 34 mm
Leeftijd: midden jaren 60
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): ca. 2010
Factuur en/of certificaat: nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: nee
Verzendkosten of afgehaald: verzending NTB, afhalen Bussum
Conditie (krassen, werking etc): loopt, lichte gebruikssporen
Soort uurwerk en kaliber: cal. 69.1
Vraagprijs: EUR 275
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.
6f096cd2b84b2d19d809121a14b39766c32001fe_2_1250x1000|625x500