Te koop:
Een prachtig Grand Seiko SBGV007 exemplaar (44GS kast) met Wako gravure op de sluiting. Door mijzelf geïmporteerd uit Japan in 2023.
Even ter context: de Wako-winkel in Ginza is een luxe winkel van de Seiko Group, gevestigd in een van de meest iconische gebouwen van Japan, bekroond door een Seiko-klokkentoren. Dit iconische gebouw, tegenwoordig bekend als Seiko House, was het hoofdkantoor van K. Hattori & Co., dat in 1881 werd opgericht door Kintarō Hattori voor de groothandel en detailhandel in geïmporteerde uurwerken. Het bedrijf groeide uiteindelijk uit tot Seiko Group Corporation. Ze verkopen veel limited edition Grand Seiko’s en bij aanschaf van een Grand Seiko bieden ze een optie om de sluiting te graveren.
De wijzerplaat is echt fantastisch en stijlvol, niet matzwart, noch reflecterend, en ook geen sunburst. Hij is extreem subtiel, misschien wel een van Grand Seiko’s meest subtiele wijzerplaten, veel ingetogener dan de wijzerplaat van zijn broertje de SBGV005.
Ik zie nu pas dat ik kansloze foto’s heb gemaakt met de prachtige wijzers over elkaar om 15:15. Betere volgen spoedig…
- Merk en model: Grand Seiko SBGV007
- Diameter: 40mm, dikte 10,4mm
- Leeftijd: 08-2015
- Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2023
*Factuur en/of certificaat: Factuur, garantiekaart, zie foto’s - Originele doos en/of eventuele accessoires: originele doos, omdoos, washi paper, extra schakels voor de band, GS9 club boekje en instructieboekje.
- Verzendkosten of afgehaald in regio: kan beide, in overleg
- Conditie (krassen, werking etc): hele mooie staat, enkel onder mouw of manchet gedragen. Bij een service in maart 2026 een nieuwe batterij gekregen.
- Soort uurwerk en kaliber: 9F82
- Vraagprijs: 1850 euro
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.