TK: Grand Seiko SBGX089 'GS Milgauss'

De aanschaf van een SBGH273 “Shubun” is de reden dat deze Grand Seiko SBGX089 weer mag vertrekken. Het is een limited uit 2012, uitgebracht in een oplage van 500 stuks. Je komt ze niet vaak tegen, en zeker niet in Europa. Ik heb dit exemplaar eerder van 2017 tot 2022 gehad, en heb het afgelopen januari teruggekocht omdat ik spijt had. Dat geeft wel aan hoe prettig dit model is.

De SBGX089 is antimagnetisch tot 40.000 A/m. Wat dat in de praktijk precies betekent, heb ik nooit uitgezocht. Verder draait het om details. De slanke kast met Zaratsu-afwerking, lume op de wijzers, wat je bij GS-kwarts zelden ziet, en de goudkleurige secondewijzer die het horloge net wat meer pit geeft, zeker ten opzichte van de matzwarte plaat. Het is werkelijk een plaatje!

Het horloge is zichtbaar gedragen. De foto’s laten dat eerlijk zien, en daar is de prijs op afgestemd.

Te koop (geen ruil)

Merk en model: Grand Seiko SBGX089
Diameter: 38 mm
Leeftijd: geproduceerd in 2012
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: mei 2017 – juni 2022 en opnieuw sinds januari 2025
Factuur en/of certificaat: geen papieren
Originele doos en/of accessoires: originele GS-doos; volledige stalen bracelet, alle schakels aanwezig. Zie de foto met extra schakels, ik heb een polsomtrek van 17,5 cm.
Verzendkosten of afgehaald: afspreken bij Van der Valk Schiedam, of verzenden op kosten en risico koper
Conditie: gedragen staat; glas krasvrij; foto’s geven een eerlijk beeld
Soort uurwerk en kaliber: Grand Seiko 9F61 high accuracy quartz
Vraagprijs: €1500; geen inruil.

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

16 likes