Tk: Grand Seiko SLGH013 Hi-beat

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop en/of te ruil:

Merk en model: Grand Seiko Heritage collection SLGH013 Hi-beat
Diameter: 40 mm, lug-to-lug 47,2mm
Leeftijd: 2023
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 11/23
Factuur en/of certificaat: full set
Originele doos en/of eventuele accessoires: aanwezig
Verzendkosten of afgehaald: beide mogelijk, voorkeur voor afspreken
Conditie (krassen, werking etc): 10/10: absolute nieuwstaat
Soort uurwerk en kaliber: 9SA5
Vraagprijs: 7990

Een van mijn allermooiste horloges mag het nest verlaten. Waarom? Omdat ik hem te weinig draag en voor een klassieke, gouden dresswatch wil gaan.
Vandaar ook dat-ie in absolute nieuwstaat verkeert. Geen kras, niks.
Nieuw kost dit model € 10.500. Forse prijs, maar dat komt natuurlijk door de price-up van het hi-beat uurwerk. Typisch iets voor de echte horlogenerd dus, maar wel echt iets heel speciaals.
De beroemde polishing van de kast, wijzers en indexen is echt alle superlatieven waard en ook de heel lichtblauwe wijzerplaat is prachtig. Al moet je dat wel echt met je eigen ogen zien - de foto’s die ik gemaakt heb, doen echt geen recht aan het horloge.
Hier zie je de omschrijving van Grand Seiko zelf: https://www.grand-seiko.com/benelux-en/collections/slgh013g

Qua inruil ben ik heel kieskeurig, maar een gouden dresswatch of Rolex Explorer (I of II) zal ik zeker in overweging nemen.
Oh en als je een Lange 1 hebt, mag je me sowieso contacteren :smiley:

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht.

17 likes