TK: Henry Archer Nordsø Polar White, bijna nieuw

Te koop: Het Deense merk Henry Archer behoeft inmiddels geen introductie meer. In korte tijd is het merk uitgegroeid als een ‘microbrand darling’. Het horloge waar dat goed op gang mee kwam was deze Nordsø. De Polar White (no date) is één van de originele varianten, waar naar verluid slechts 50 per variant van werden geproduceerd. Dus, hoewel geen genummerde limited edition, van precies deze variant bestaan er maar weinig, omdat Henrik zelf aangeeft geen variant precies zo opnieuw te produceren. Wel zijn er inmiddels vele diverse kleurvarianten bijgekomen (de oplages daarvan ken ik niet).

Waarom ga ik over tot verkoop? Ik draag hem niet en heb hem maar zeer weinig gedragen. Ik werd overreed door de groeiende erkenning van de kwaliteit van het merk en de aantrekkelijke prijs voor een zeer dunne duiker. Dat genre moest ik een keer proberen, maakte ik mezelf wijs. Het ontwerp sprak aan, dus zo gezegd zo gedaan. Maar het gedijde niet. Vooral zo’n platte zwarte draaiende bezel komt mij veel te aanwezig over. Op de rubber band (eenmaal geprobeerd) voelde het me veel te sportief. Toegegeven, in de spiegel kijkend bestond dat probleem totaal niet. Dit zit in mijn hoofd en zijn dus mijn voorkeuren. Ik kocht hem terwijl ik in Mexico woonde, dus het heeft een tijdje gekost om hem ook daadwerkelijk te koop aan te bieden, maar hij heeft in totaal nog geen week om de pols gelegen. Het installeren van de stalen band was vanwege strakke toleranties niet gemakkelijk, dus dat heeft kleine spoortjes nagelaten (zie foto’s). Ook op de sluiting is het testen van het horloge bij bepaalde reflecties te zien.

Ik hoop dat een ander er wel de waardering voor zal hebben die het verdient.

Achtergrondinformatie:

Nordsø - Polar White – Henry Archer Denmark

Originele prijs: 568,95EUR (niet langer verkrijgbaar); 52,95EUR voor de bijpassende rubber band.

Merk en model: Henry Archer Nordsø Polar White

Diameter: 40 mm x 47 mm x 10.5 mm; 20 mm lug width

Leeftijd: June 2022

Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): herfst 2022

Factuur en/of certificaat: op te zoeken, indien gewenst. Merkcertificaat aanwezig (zie foto’s).

Originele doos en/of eventuele accessoires: papieren, met certificaat, en accessoires aanwezig, inclusief spare links (zie foto’s). De doos waarin werd verscheept is niet aanwezig.

Verzendkosten of afgehaald: af te halen in Brussel (eventueel bij voldoende geduld omgeving Voorburg); verzendkosten afhankelijk van locatie en wensen

Conditie (krassen, werking etc): bijna nieuw, slechts een handvol keren gedragen (het idee was eens een duiker te proberen, maar het beklijfde niet). Ik heb de rubber band door de stalen vervangen. Die laatste installeren kostte wat moeite. Daarvan zijn enkele haarkrasjes op de onderzijde en het uiteinde van de lugs te zien. Het testdragen op de stalen band heeft ook een oppervlakkige kras op de gepolijste foldover van de sluiting achtergelaten. Zie foto’s. Deze zeer beperkte gebruiksporen vallen haast niet op, eenmaal om te pols. De rubber band is origineel van het merk en was een extra kost.

Soort uurwerk en kaliber: Miyota 9039, automatisch (datumloos).

Vraagprijs: 450€

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

3 likes