TK: Heuer Autavia 2446 Jochen Rindt

Te koop: Heuer Autavia 2446 Rindt
Leeftijd: ongeveer 1967, afhankelijk van welke online tabel je gebruikt.
Doos en papieren: Alleen horloge en band
Prijs: 8.950 euro

Never meet your heros :wink: Ondanks dat dit horloge al jaren op mijn verlanglijstje stond merk ik dat ik hem nauwelijks draag. Daarom toch hier te koop.

Heuer 2446 Rindt in zeer goede staat. Deze horloges zijn niet waterdicht en werden gebruikt als “daily beaters” in de jaren '60 en '70. Daarom vind je de wijzerplaten vaak in zeer slechte staat en de kasten overgepolijst. Zowel de kast als de wijzerplaat van dit exemplaar zijn in zeer goede staat.

Kast: Moeilijk vast te leggen op camera, maar de facetten zijn nog goed zichtbaar, evenals de achterkant van de kast en de Heuer-tekst die goed leesbaar is. Bij veel exemplaren is de tekst op de kastbodem op de een of andere manier nauwelijks meer leesbaar. Het serienummer is tevens goed leesbaar tussen de lugs. De foto’s doen de staat van de kast geen recht.

Movement: Het horloge werd aan mij verkocht als geserviced door de handelaar waar ik hem van kocht. Ik heb hier geen bewijs van, maar het horloge loopt en windt zoals het hoort, ook de chronofuncties werken goed (geen jumpstart en reset naar nul zoals het hoort).

Wijzerplaat: Mooie wijzerplaat met bijna geen patina, bijna alle lume nog aanwezig. In sommige lichtomstandigheden zie je een kleine veeg vlek tussen de 53 en 54 minuutmarkering.

Bracelet: Bijna niet gebruikte Bulang and Sons-band, die ik speciaal voor dit horloge heb besteld.

Zoals te zien op de foto’s heeft het horloge een hele gave vintage uitstraling met een hele mooie wijzerplaat.

Ruil en inruil bespreekbaar. Voorkeur voor Rolex, Omega en vintage chronografen.

36 likes

Upje voor deze.

Leuke inruilvoorstellen ontvangen maar het juiste horloge zit er nog niet tussen.

Cash is natuurlijk ook altijd prettig.

1 like

€8750

Gereserveerd