TK IWC Da Vinci 70s Special Order 18k Goud Bark finish

Omdat ik volgende maand het mooie Den Haag inruil voor A’dam heb ik besloten de verzameling wat uit te dunnen. Deze Da Vinci mag zodoende naar een andere liefhebber. Dit omdat ik hem zelf niet in onze hoofdstad durf te dragen.

Deze Da Vinci is een special order. De bark finish was alleen op specifiek order bestelbaar voor goede klanten. Er zijn een aantal verschillende versies in wg, gg en platina, met en zonder stenen, met en zonder Oman logo en met Beta 21 of 8541 uurwerk. De mijne is de automatische inhouse 8541. Wat bijzonder was voor de vroege jaren 70 is het gebruik van saffierglas en solide schakels in de band. Het geheel weegt zo’n 180 gram. De band is zonder grote ingrepen verstelbaar tussen de 17.5 en 20cm.

Merk en model: IWC Da Vinci 9212
Diameter: 37mm
Leeftijd: 1970s
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): Februari
Factuur en/of certificaat: Neen
Originele doos en/of eventuele accessoires: Watch Only
Verzendkosten of afgehaald: Afspreken op een publieke plek (het horloge ligt extern opgeslagen)
Conditie (krassen, werking etc): Vintage maar in zeer nette staat voor zijn leeftijd en materiaal. Het horloge loopt. Onderhoudsgeschiedenis is niet bekend. Er zit zoals op de foto’s te zien is geen rek op de band en de originele kastdekselsticker is nog deels intact.
Soort uurwerk en kaliber: IWC 8541
Vraagprijs: 15555
Als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb, verklaar ik hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald dan wel waar ik het voor heb ingeruild.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

94 likes

:up:

HET horloge als je je een 70s pooier wilt wanen!

11 likes

Een leuke ruil/inruil is niet ondenkbaar! Verras me!

Gold and greed are good! :sunglasses:

1 like

Up met deze ultra zeldzame IWC!

2 likes

Als piek in de kerstboom?

1 like

Prijs naar dieptepunt (en gelijk aan bieding die ik eerder ontvangen heb)
13.5!

Een mooie 924 of 944 mag ook als je daar vanaf moet :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Up!

Cmon mannen er moet een 944 en een Honda Shadow 750 komen! Dus kopen dat ding :wink:

Omhooooog

Up up and away voor deze bijzondere 180 gram wegende klomp goud!


Wristshot op mijn 18cm pols!

9 likes

Geen slechte koop met de huidige stijgende goudprijzen :wink:

1 like

Omhoog!

1 like

Begin me toch een beetje af te vragen waar de vintage liefhebbers naartoe zijn?!

1 like

Op een ander platform inmiddels een okay bod gekregen. Dus als er hier iemand twijfelt is t nu of nooit!

1 like

Franse koper is afgehaakt want… Franse onbetrouwbaarheid.

Prijs naar 10950
(Met de huidige goudprijs is zijn goudwaarde zo’n 9,5k)

1 like