TK: IWC Ingenieur zwart 40mm

Allereerst het horloge hoeft niet te gaan, maar denk dat een ander er op dit moment meer van kan genieten dan ik.
Het horloge is prachtig, echt perfect mooi en toch onopvallend voor vervelende dieven en geschiedkundig perfect zoals hij hoort te zijn(gebrushte band, zwarte wijzerplaat en model details zelf). Echter zou ik toch liever de Aqua wijzerplaat hebben, maar op dit moment door veel horloge uitgaven misschien zelfs liever verkoop. Dit alles is geen must om te verkopen of ruilen, dus verwacht geen uitverkoop, ik haat mijn geld niet en anders ga ik het horloge wel dragen.

De horloges waar ik interesse in heb en ingeruild zouden kunnen worden, zijn vrij specifiek, namelijk (complete set en zelfde staat):

• Vacheron Constantin Patrimony ref: 82172/000R-9382
  • Parmigiani Tonda 1950 rosé goud
  • IWC Ingenieur Aqua
  • Chopards Alpine Eagle (Liefst zalm, anders blauw)
  • Swarovski NL Pure 842 of 1042 (verrekijker)

Liefst dus direct verkoop, maar laat je niet tegenhouden door vakantiegeld dat er nog niet is (deals zijn mogelijk) of een ruil van een eventueel ander horloge, maar heb er geen verwachtingen bij die ik niet kan waarmaken. Verwacht dus een schandalig lage waardeinzet van mijn kant omdat ik dat horloge dan direct zal willen verkopen (houd hier dus rekening mee en val me naderhand niet aan hiervoor).

Te koop (en/of te ruil, zie hierboven)

Merk en model: IWC Ingenieur
Diameter: 40mm
Leeftijd: december 2023 (verkocht 25 april 2025)
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 25 april 2025
Factuur en/of certificaat: Alles compleet
Originele doos en/of eventuele accessoires: Doos, watchroll, kussentje en verwisseltool
Verzendkosten of afgehaald: Beide mogelijk, al heeft afhalen sterke voorkeur ivm waarde
Conditie (krassen, werking etc): Verkocht als unworn (mijn mening 96/100 erg kritisch ingezet door mij)
Kast 100%, Band 99% en bezel 96% paar miniscule krasjes die in volle licht met loupe niet zichtbaar waren, enkel in juiste hoek en vol zonlicht zichtbaar zijn, zie foto’s waarin ik dit zo goed mogelijk heb proberen vast te leggen op een onwijs mooie dag en fel zonlicht)
Soort uurwerk en kaliber: IWC-manufactured 32111 calibre 120h power reserve
Vraagprijs: €9650,- Ruilprijs: €9750,-
(het horloge heeft me aantoonbaar €9790,- gekost, dus voor 30 minuten dragen in tuin en auto geef ik al aardige korting lijkt me, dus verwacht geen wonderen nog van de prijs)
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

Bedankt voor het kijken.

43 likes

Nog even onder de aandacht van degene die hem gemist hebben!

Even omdat het ‘lijkt te horen’, goedkoopste binnen Europa op chrono24 of andere websites. Nieuw bij AD, door 5 mede forumleden bevestigd, goedkoopste nieuw bij AD €10.600,-. (tenzij je familielid van S&C bent al 85 jaar binnen de familie)
Dus eerste (en misschien zelfs tweede) service is al inbegrepen tegenoverstaande van nieuw bij de dealer. En dit hoeft pas in 2031 sowieso wat te kosten, want 8 jaar garantie inbegrepen!

Als je een horloge van buiten de Eu vindt die goedkoper is, met import, btw, verzendkosten (en onzekerheid) telt, is deze in deze staat nog steeds ook wereldwijd de goedkoopste.

Twijfel je aan je bod(dat je in je hoofd hebt) sturen kan altijd met oorspronkelijke advertentie hierboven in gedachten. Prijs is nog minimaal, cash only (daar bedoel ik überhaupt enkel op rekening overgeboekt mee), zeer licht onderhandelbaar. Ruil waarde staat op minimaal €9750,-.

Owja en om te voorkomen dat dit horloge reeds geruild/verkocht is bij grijze dealer(ja echt kreeg nog 3 :scream: berichten/boden nadat vorig aangeboden horloge in archief bij verkocht stond), twijfel dus niet te lang met contacten, anders gaat deze naar grijze dealer en/of gaat er gewoon van genoten worden (denk qua tijd aan half juni). Eigenlijk zou ik dat met deze prijsstelling al moeten doen, maar ik vind dat het horloge in de kluis moet als het aangeboden wordt.

Doe er je voordeel mee!

7 likes

Te koop, bodemprijs: €9500,-
Te ruil blijft: €9750,-

Schijnbaar populairste horloge tot €10.000,- de afgelopen maanden (zie aanwinsten op het forum tot die prijs, dus je weet dat je hem wilt :stuck_out_tongue_winking_eye:)

5 likes

Voor degene die hem gemist hebben… Over week of 2/3 gaat hij gedragen worden, kijk er al naar uit!

Ik geloof dat ik net zo ‘eerlijk’ had moeten zijn als betreffende grijze dealer en het horloge gewoon als ‘ongedragen’ moeten aanbieden… Maarja, zo ben ik niet :face_with_peeking_eye:

4 likes

Nog eenmaal onder de aandacht. Mijn vakantiegeld is meegevallen, en die van jullie zal vandaag of maandag ook binnenkomen. Dus als je hem nog voor deze prachtprijs en nieuwstaat wil kopen zul je snel moeten zijn (maximaal 2 weken). Anders gaat deze met zeer veel plezier gewoon gedragen worden en zal de prijs niet wijzigen en er misschien wel deskdive krasjes bij komen… Keuze is aan jullie.

2 likes