TK: IWC Mark XII | Der Fliegeruhr | '95

Te koop!

Merk en model: IWC Mark XII
Diameter: 36mm
Leeftijd: Gedateerd op 1995, dus zo’n 30 jaar oud (2e jaar van productie)
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: April ’25
Factuur en/of certificaat: Factuur aanwezig, originele papieren niet aanwezig
Originele doos en/of eventuele accessoires: Outer/inner box aanwezig, extra link, originele folder en prijslijst bijgeleverd. Zie foto’s.
Verzendkosten of afgehaald: Ophalen
Conditie (krassen, werking etc): Zeer goede staat (zie foto’s) voor 30+ jaar oud, horloge heeft service gehad bij de verkopende partij vooraf aan verkoop, factuur aanwezig. Verdere beschrijving hieronder.
Soort uurwerk en kaliber: Het door IWC gemodificeerde Jaeger-LeCoultre Calibre 889/2 automatisch uurwerk
Vraagprijs: €5.250,- (goedkoopste van de EU incl. bracelet)

Deze IWC Mark XII uit '95 is in goede staat en incl. de prachtige beads of rice bracelet met verborgen sluiting. De bracelet is goed op lengte, komt met een extra link en is geschikt voor een pols tot ±19cm.

Incl. outer box, inner box, extra link, folder & prijslijst uit de tijd. Tritium patina is mooi gelijkmatig. Orginele wijzers (belangrijk!) en de juiste details. Daarmee bedoel ik: het strakke font voor de “T SWISS T” tekst, en het font met de lichte serif voor de datumschijf. Vroege Mark XII’s (deze dus) hebben ook net iets dikkere cijfers op de dial dan de latere (super luminova) versies.

Overall: een geweldige neovintage (De OG) IWC pilot’s watch met veel karakter, verse service, in goede staat en incl. de gewilde bracelet die ook nog eens goed op lengte is.

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb. Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag). Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

Bedankt voor het lezen! Foto’s :v:

44 likes

Upje voor het weekend om deze mooie pilot onder de aandacht te brengen✌

Foto met z’n maat.

12 likes

Of ik interesse heb ik een (in)ruil? Misschien wel!

Bv. voor een:

• Tudor Black Bay 54
  • Tudor Pelagos 39
  • Rolex Explorer 36 of 39mm
  • Omega Seamaster No Time To Die
1 like

Upje :point_up: En de prijs naar €4950.

Op chrono vind je deze niet voor deze prijs incl. BoR bracelet. Vergis je niet in de 28mm versie btw.

3 likes