Te koop: vintage Jacob Jensen Design by Max René “New Dimensions” (510?) uit 1985, maar daarna nog jaren in productie gebleven. Er kan veel over deze horloges gevonden worden, maar het is lastig bepalen hoe het zit met dit precieze exemplaar dat via familie in mijn handen terecht is gekomen. Het serienummer is AB 193. Het is een ontwerp met faam, omdat dit het eerste horloge is dat als Jacob Jensen op de markt is gebracht en naar verluidt is opgenomen in de Design Study Collection van de Museum of Modern Art (MoMa New York). De donkere en lichte kanst van het ontwerp zouden verwijzen naar de het dagelijkse verstrijken van dag en nacht. Recentelijk is een nieuwe collectie op basis van dit originele idee op de markt gebracht.
Het was een gekoesterd bezit van een familielid dat via haar partner al jaren geleden in mijn bezit is gekomen. Ik heb het nooit gedragen omdat ik geen binding voel met deze stijl horloges en probeer nu mijn collectie te concentreren. Daarom doe ik het nu van de hand. Deze modellen komen schaars op de markt en ik heb geprobeerd op basis daarvan tot een gebalanceerde prijs te komen.
Achtergrond (een van de vele bronnen):
De vaste waarden van de nieuwe Jacob Jensen Classic horloges • Horloge.nl
Voor nieuwe banden en sluitingen:
Jacob Jensen 510 horlogeband (halve)
Merk en model: Jacob Jensen Design by Max René “New Dimensions”. Op basis van afmeting gaat het om het 510 herenmodel, maar dan zonder datumaanduiding! Zeer geschikt als unisex. Het heeft veel ‘wrist presence’ door de breed doorlopende band.
Diameter: ik meet 27mm (maar heb geen schuifmaat). Op basis van online informatie ga ik ervan uit dat het hier om het 28mm metende ‘herenmodel’ gaat.
Leeftijd: onbekend, 1985 of in daarop volgende jaren
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): meer dan 5 jaar geleden (via familie)
Factuur en/of certificaat: niet aanwezig
Originele doos en/of eventuele accessoires: niet aanwezig
Verzendkosten of afgehaald: af te halen in Brussel (eventueel bij voldoende geduld omgeving Voorburg); verzendkosten afhankelijk van lokatie en wensen
Conditie (krassen, werking etc): goede staat, maar gedragen met gebruiksporen (zie ook foto’s). De saffier lijkt ongeschonden. Op de metalen delen van de band en clasp zijn er duidelijke gebruiksporen aanwezig. Horlogebanden.com biedt nog specifieke vervangende banden aan van Jacob Jensen, mocht de koper het horloge in nog betere staat wensen dragen. Loopt momenteel niet en heeft dus minstens een nieuwe batterij nodig.
Soort uurwerk en kaliber: quartz (volgens mij een ETA quartz); loopt momenteel niet en heeft dus minstens een nieuwe batterij nodig.
Vraagprijs: 430€
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.