Dag allen,
Dit schitterende horloge mag het nest verlaten.
Het betreft een geweldig jumbo Memovox. In het kort: vintage kwaliteit en historie met een moderne uitstraling.
De staat is subliem en het alarm maakt een heerlijk kabaal.
De plaat en wijzers zijn eens bij een JLC-service vervangen. Vandaar de geweldige staat van de sunburst plaat.
Jumbo memovoxen zijn in de basis niet zeldzaam. Echter, je ziet ze aanzienlijk minder zonder datum dan met datum.
Ik heb hem voor een stukje meer op Chrono24 staan maar hoop dat hij in de buurt blijft.
Het verplichte (!) rijtje:
Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is, ruilwaarde verplicht!):
Merk en model: Jaeger-lecoultre Memovox E853
Diameter: 37mm (18mm lugs)
Leeftijd: laat jaren 60
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): Gokje: 6 jaar geleden.
Factuur en/of certificaat: bon van service bij Baerends en Kolkena van €495.- uitgevoerd in mei 2025.
Originele doos en/of eventuele accessoires:komt met een mooie moderne JLC gesp.
Verzendkosten of afgehaald: Net wat u wil!
Conditie (krassen, werking etc):uitstekende staat! Ik verzamel al een tijdje en een kast zo scherp als deze zie je amper. De wijzerplaat en wijzers zijn echt perfect. Ik doe de aanname dat het service replacements betreft. Dit werd me bevestigd toen ik in LeSentier was.
Soort uurwerk en kaliber: Automatisch bumperuurwerk 825
Vraagprijs: €3500.-
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).