TK: JDM Citizen Promaster PMX56-2811 Air Diver

Te koop:

Merk en model: Citizen Promaster PMX56-2811 JDM Titanium Eco-Drive Air Diver 200M
Diameter: Bezel 40,7 mm
Leeftijd: 2004
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 10-2004
Factuur en/of certificaat: Nee, wel mail wisseling van Japanse verkoper Seiya Kobayashi
Originele doos en/of eventuele accessoires: Ja, doos en alle schakels en Japanse Citizen folder.
Verzendkosten of afgehaald in regio: Aangetekend verzenden € 10,00, ophalen in regio Utrecht (straal 20km)
Conditie (krassen, werking etc): Werking 100%. Conditie goed, meer details hieronder.
Soort uurwerk en kaliber: Citizen Eco Drive B872
Vraagprijs: € 325

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald dan wel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Uitgebreide beschrijving:
Dit horloge is alleen op de Japanse markt verkocht (JDM), ik heb hem in 2004 nieuw gekocht in Japan. (on-line bij een in horlogeland bekende verkoper)
Dit model is zeldzaam in Europa. Kast en band zijn gemaakt van Titanium, Citizen heeft dat behandeld en noemt het Duratect. Het is een mooie doffe grijze kleur en licht gewicht, het horloge weegt ongeveer 100 gram. Hij heeft lichte draagsporen, niets ernstigs. De zijkanten van de kast zijn gepolijst en daar zie je een lichte verkleuring in het metaal. Je moet goed kijken in bepaald licht maar ik noem het wel.
Op de gesp zie je wat draagsporen en het uitstekende randje van de bezel wat kleine beschadigingen.
Dit komt omdat die rand het hoogste punt van de bezel is en dus makkelijk ergens tegen aan komt tijdens het dragen. Band en kast zijn in uitstekende staat. Gesp heeft een micro adjustment. Het horloge wordt opgeladen door licht. De wijzerplaat is de zonnecel. De kroon is schroef type.
Komt met de doos en alle schakels. In 2016 hield het horloge de lading nog maar kort vast, dit is gerepareerd door Citizen Watch Europe in Hamburg. Toen is het uurwerk en de afdichtingen vervangen. Hier heb ik de rekening van.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

5 likes