Mijn verjaardagshorloge komt ook te koop. Hoewel ik vintage horloges en hun historiek enorm kan apprecieren, ben ik geen echte drager.
Deze 49999 is quasi enkel in 1964 gemaakt geweest (December 1963 - January 1965).
Seiko’s productiejaar kon toen worden afgelezen uit het serienummer, deze is van maart 1964. Het was nogal rommelig qua modelnummers toen bij Seiko.
Maar hij is 1 van de eerste 44KS gegadigde en een voorbode van de Grammar of Design taal die niet veel later is ontstaan.
Meer info hier Collector Guide King Seiko Part 1 - Evolution of the 44KS - BEYOND THE DIAL
Het verplichte (!) rijtje:
Te koop
Merk en model: King Seiko 49999
Diameter: 36mm
Leeftijd: 1964
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2021
Factuur en/of certificaat: neen
Originele doos en/of eventuele accessoires: horloge plus band
Verzendkosten of afgehaald in regio: kan beiden, verzenden op kosten/risico koper
Conditie (krassen, werking etc):
Goede vintage staat;
Kast is ongepolijst voor zover ik kan zien;
Gouden embleem is in zeer goede staat (gereserveerd voor chronometer-grade movements en later door Grand Seiko geadopteerd);
Nieuwe bezel geplaatst in 2023;
Dial is licht verkleurd rond 9u;
Plexi toont zijn leeftijd, maar ik voeg een splinternieuw, moeilijk te vinden origineel glaasje toe.
Horloge is in 2023 nagekeken en gerepareerd door een horlogemaker. Hij loopt momenteel rond -5 sec/dag. Indien je beter wenst, dan zou ik een onderhoudje aanbevelen.
Soort uurwerk en kaliber: 44KS, 4420A vermoed ik
Vraagprijs: 800€
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.