Dressers zijn altijd moelijk voor mij. Zelfs deze heb ik net geen jaar gehad. Nochtans een heel apart horloge. Dat heeft de heer Asaoka netjes gedaan.
Voor de liefhebbers, ga ik hen even aan het woord laten, ik kan het zeker niet beter. ![]()
Voor de liefhebbers
"The 2024 Anniversary Reiwa’s unique dial is a two-part process over a single cylindrical dial plate with steep curvatures at the perimeter. Hajime Asaoka was determined to achieve for the first time two highly contrasting colors - metallic lapis-green at the periphery and a deep black mirror at the center. In the past - which already saw manufacturing challenges - the colors in the middle and at the periphery were close. This time round, achieving the specific contrast of colors sensei desired was a massive challenge in volume dialmaking.
Hand-bent Hands
Each watch hand is meticulously mirror polished and then bent by hand to match the unique curvature of the cylindrical dial"
En het mag tevens vermeld worden dat er slechts 5 op de 100 dials werden goedgekeurd. Nuja, als ze dat iets beter hadden gedaan, zou deze een pak goedkoper geweest zijn. ![]()
Het verplichte (!) rijtje:
Te koop
Merk en model: Kurono Tokyo Reiwa
Diameter: 37mm
Leeftijd: sep 2024
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): maart 2025
Factuur en/of certificaat: certificaat
Originele doos en/of eventuele accessoires: full set
Verzendkosten of afgehaald in regio: overeen te komen, maar ik kan aanraden om het horloge in real life te bewonderen
Conditie (krassen, werking etc): prachtige conditie, weinig gedragen, ik heb hem bijna altijd op een andere band gedragen
Soort uurwerk en kaliber: Miyota 90S5
Vraagprijs: 2300€
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.