TK/Leuke ruil!: 18k Jaeger-leCoultre Memovox op zeldzame Gay Frères band

Jaeger-leCoultre is en blijft mijn grote liefde. Deze Memovox is in alle opzichten geweldig maar krijgt te weinig polstijd. Om die reden mag ze vertrekken.

Het is werkelijk een topper. Het horloge zelf is natuurlijk al bijzonder genoeg met haar prachtige geelgouden plaat met geweldige zwarte indexen. De showstopper is echter de band. Deze Gay Frères band is in uitzonderlijke staat en kent amper rek. Je ziet deze banden amper voorbijkomen. Laat staan in deze staat. Hoewel ik zou janken als ik erachter zou komen dat iemand de band zou omsmelten, wil ik toch het gewicht van 63 gram benoemen.

Het op waarde zetten van dit horloge vind ik enorm lastig. Ik kan zo snel 3 stuks met deze wijzerplaat op Chrono24 vinden (head-only) voor respectievelijk €4749, €7500 en €7642. Het loopt dus wat uiteen.

Om die reden lijkt het me eigenlijk het leukste om iets te ruilen.
Horloges die kans maken:
-Patek Philippe
-Rolex
-Audemars Piguet
-Vacheron Constantin
-A Lange & Söhne
-Historische relevante andere horloges (denk aan een LUC, Universal Geneve Polerouter, Cartier Santos etc.)

Ik zou zowel het horloge mét band als zonder band kunnen inruilen.

Qua waardebepaling zie ik dan het volgende voor me:

Verkoopprijs incl. GF band: €13.000
Inruilprijs incl. GF band: €14.500
Verkoopprijs head-only €6000,-
Inruilprijs head-only: €6500,-
(Voor nu zou ik de gouden band niet los verkopen)

Verplichte rijtje:

Merk en model: Jaeger-leCoultre E855
Diameter: 37mm
Leeftijd: Eind jaren 60 (goede gok)
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): November 2024
Factuur en/of certificaat: Niet aanwezig
Originele doos en/of eventuele accessoires: Niet aanwezig
Verzendkosten of afgehaald in regio: Een fysieke afspraak in Nederland en verzekerde verzending mogelijk.
Conditie (krassen, werking etc): Geweldige conditie! De wijzerplaat is tiptop, de band heeft geen rek en kast heeft geen noemenswaardige beschadigingen. Het is een eerlijk horloge.
Soort uurwerk en kaliber: Bumper K825 automaat
Vraagprijs:
Verkoopprijs incl. GF band: €13.000
Inruilprijs incl. GF band: €14.500
Verkoopprijs head-only €6000,-
Inruilprijs head-only: €6500,-

Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

36 likes