TK: Longines Admiral HF Olympic Ref.2303 cal. 6942, 1973

Te koop uit mijn persoonlijke collectie is deze prachtige, 100% originele Longines Admiral HF Ref. 2303 uit 1973. Dit model werd uitgebracht ter ere van Longines rol als officiële tijdwaarnemer tijdens de Olympische Spelen van 1972 in München. De eruit springende blauwe wijzerplaat heeft opgelegde blok-indices met witte lume, slanke wijzers met lume en een secondewijzer die soepel over de wijzerplaat glijdt. De C-shape kast met combinatie van geborstelde en gepolijste afwerkingen verkeert in mooie staat. Ik heb het horloge sinds maart van dit jaar.

In het hart van dit horloge tikt het legendarische Longines kaliber 6942 (handopwinder). Het loopt goed, klaar voor dagelijks gebruik, zie timegrapher foto.
De party-trick van dit uurwerk is dat wanneer je de kroon uittrekt om de tijd in te stellen de secondewijzer stopt zodra hij de 12-uur-positie bereikt. Je kunt de kroon vervolgens precies op een tijdsignaal weer indrukken, waarna de secondewijzer verder loopt. Originele Longines-gesigneerde kroon aanwezig, met een klein chipje eruit. Het uurwerk tikt op een voor toen high-beat 28.800bph, wat zorgt voor een hoge nauwkeurigheid en een prachtige soepele sweep. Daarnaast ziet het uurwerk er fantastisch uit, echt een hele mooie high end finishing!

Het horloge heeft een verse dekselpakking en komt op een nieuwe Epsom-leren band, hetzelfde type leer dat Hermès vaak gebruikt voor tassen en riemen.

Ik ben geen topfotograaf, dus elke kleine kras en deuk valt extra op op de foto’s, het horloge ziet er in het echt nog beter uit!

Specificaties:
Diameter zonder kroon: 36,6 mm
Lengte: 40 mm
Dikte: 9,7 mm (inclusief 2,8 mm domed acryl)
Bandaanzet: 18mm

Prijs: 299 euro

Bij vragen of opmerkingen, stuur gerust een berichtje. Ik antwoord zo snel mogelijk.

IMG_2424
IMG_2425

14 likes