TK: Maurice Lacroix Aikon 30mm (ladies), quartz, nieuw

Te koop: Dit verschrikkelijk mooie klokje kon de beoogde draagster niet bekoren. Al dat detailwerk in het metaal vond zij té opzichtig. Jammer, want iedere keer als ik ernaar kijk ben ik weer van de kwaliteit overtuigd. Voor de betaalde prijs is dit werkelijk heel mooi afgewerkt, en bovendien perfect in proportie en balans. Die finesse is nu precies wat ik bij de grote versies van de Aikon een beetje mis. De datum zit hier op zes en dat is waar de Aikon behoefte aan heeft. Door het quartz uurwerk is dit horloge plezierig dun en draagt dus dicht op de pols. De opgelegde indices pakken het licht heel mooi op en door gebruik van twee verschillende afwerkingen hebben ze ook voldoende contrast. De sectoren van de wijzerplaat geven zowel een luxueuze sunburst glans en extra leesbaar contrast tegen het wit getextureerde centrum. De wijzers zijn allen van correcte lengte en er is zelfs een beetje lume voor de ‘sportieve’ veelzijdigheid, die nog eens wordt benadrukt door de screw-in crown met 10ATM. De perlage op de sluiting en diepe gravure van het logo laten zien dat er oog was voor detail. De links van de band draperen mooi, voelen comfortabel en omdat ze klein zijn zal het goed op maat te maken zijn.

Je ziet, het gaat mij aan het hart. Dit horloge overtrof zijn verwachtingen ruimschoots. Maar 30mm is mij écht een pak te klein. Dit was om bij een ander te kunnen bewonderen en zij geeft de voorkeur aan iets anders. Dat is reeds gerespecteerd en deze Maurice Lacroix bleef dus ongedragen en is ook nooit op maat gemaakt. Wie is het met mij eens en doet zichzelf of een ontvankelijkere ander een plezier?

Achtergrondinformatie:

Dit horloge laat zich mooi fotograferen, maar is indrukwekkender onder de lens van anderen: Maurice Lacroix Aikon Women’s AI1006-PVY13-160-1 - New fullbox - TOMKIN- Stock Watches

Originele prijs: mij onbekend, maar sommige varianten raken haast de 1000EUR. Deze is niet langer verkrijgbaar.

Merk en model: Maurice Lacroix Aikon (30mm, ladies)

Diameter: 30 mm x ??? x ??? (oogt voor mij als onder 10mm dun. De volledige opgegeven specificaties voor dit model kan ik niet vinden.)

Leeftijd: 2020s (NOS)

Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): oktober 2023

Factuur en/of certificaat: Nee. Er is een niet ingevuld garantiekaartje (zie foto’s).

Originele doos en/of eventuele accessoires: Doos, kunststof etuitje en hang tag.

Verzendkosten of afgehaald: af te halen in Brussel (eventueel bij voldoende geduld omgeving Voorburg); verzendkosten afhankelijk van locatie en wensen

Conditie (krassen, werking etc): Dit horloge is nieuw, ongedragen en nooit op maat gemaakt. Ik kocht het als nieuw (vermoedelijk restpartij of NOS) per opbod. Dat is ook te zien aan mijn vraagprijs.

Soort uurwerk en kaliber: quartz, onbekend (mogelijk Zwitsers, want Swiss Made), datum op 6.

Vraagprijs: 370€

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

6 likes