Tk: Olma Caravelle opknapper

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop:

Er mag nog een Polerouter hommage vertrekken.

Ik heb er iets teveel gekocht, en had bij nader inzien de real deal mss al kunnen hebben.

Deze heb ik een beetje blind gekocht als projectje, maar verder dan het glas wat oppoetsen (nutteloos klusje) en de kast wat glans terug geven ben ik niet gekomen. Ook heb ik geen passende opener voor de kast, dus daar liep het ook spaak. Dus is hij voor een tijdje in de projectlade terecht gekomen, en daar bleef ie zitten.

Hij heeft zeker liefde nodig. De gold plating is wat gesleten (het plan was deze bij Haveman terug te laten doen, wegens het ontbreken van gebrushte vlakken) en het glas is gebarsten. Ook de wijzerplaat is verkleurd, al was dat geen stoorfactor, aangezien de goudbruine patina wel past bij het horloge. Je raadt het al, ik heb dan ook een beetje teveel betaald voor wat het was.

Het betreft een super compressor case met onder de kap een automatische AS 1701. Het uurwerk loopt wonderwel behoorlijk goed, maar een onderhoudje kan denk ik geen kwaad. De kast is evenwel mooi scherp, ondanks dat de plating heeft afgezien. De kroon is niet meer origineel.

Merk en model: Olma Caravelle
Diameter: 35 x 43 mm
Leeftijd: jaren 60 vermoed ik
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): zomer 2022
Factuur en/of certificaat: nvt
Originele doos en/of eventuele accessoires: nvt
Verzendkosten of afgehaald: prijs inclusief verzenden in BE en NL
Conditie (krassen, werking etc): horloge met patina, zie beschrijving
Soort uurwerk en kaliber: AS 1701 automaat
Vraagprijs: 100 euro

Als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb, verklaar ik hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

1 like

Wie durft de klus aan? Je kan hier een erg mooi horloge aan hebben.

Even onder de aandacht!

Wie durft het aan?

Iemand?