TK: Omega Chronostop Jumbo – 42mm UFO – ref.146.012

Omega Chronostop Jumbo – 42mm UFO – ref.146.012

Te koop: mijn Omega Chronostop die je niet elke dag tegenkomt. Dit is de grotere 42mm “Jumbo” uitvoering met de kenmerkende UFO-kast en een mooie blauwe sunburst wijzerplaat.
In verschillend licht verandert de kleur subtiel, wat hem net wat specialer maakt.

De wijzerplaat heeft amper patina, slechts zeer licht. Verder voorzien van datum op 3 uur,
duidelijke minutenring en baton indexen.
De sword hands met lume en de centrale chrono wijzer maken het geheel af.
De brushing op de UFO-kast is nog redelijk intact, de staat is mooi!

De kast (42x48mm) heeft dus een mooie geborstelde afwerking en werd ontworpen door Fernando Fontana voor Omega’s agent De Marchi.

Binnenin zit het handopwind Omega cal. 920 (17 jewels) dat goed loopt. Hij komt op zijn originele geïntegreerde band met nummer 1153/138, met alle links aanwezig.

Merk en model: Omega Chronostop ref.146.012

Diameter: 42mm zonder kroon

Leeftijd: Mid 1970s

Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): September 2025

Factuur en/of certificaat: N/A

Originele doos en/of eventuele accessoires: N/A

Verzendkosten of afgehaald in regio: Goes, verzending op eigen risico en kosten.

Conditie (krassen, werking etc): Goed.

Soort uurwerk en kaliber: Omegaz Cal 920

Vraagprijs: 899 EUR.
Ruilwaarde : 950
De goedkoopste die je kan vinden op het internet.
Zeker voor een exemplaar zonder al te veel patina is dit echt scherp…

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

Voor de foto’s heb ik gebruik gemaakt van een forum-kennis.

8 likes