Ik bied mijn Omega Constellation Quartz aan omdat ik ruimte wil maken (en budget vrijspelen) voor een ander project. Niet heel makkelijk trouwens, want dit is er zo één waar ik zelf altijd erg van heb genoten. Het ontwerp ademt de jaren ’70: een strakke, gefacetteerde kast met geïntegreerde stalen band en een horizontaal geborstelde wijzerplaat met dag-datum. Precies die sport-chic stijl die destijds groot werd gemaakt door ontwerpers als Gérald Genta, en die in meerdere Constellations uit die periode terug te vinden is.
Binnenin zit het quartz-kaliber 1310 van Omega. Degelijk, accuraat en heel fijn in dagelijks gebruik. Eigenlijk precies wat je zoekt als je een vintage wil dragen zonder zorgen. Kortom, een Constellation met karakter die ondanks zijn leeftijd nog steeds modern oogt en prettig om de pols ligt.
Maar goed, een ander horloge gaat nu voor. Daarom mag deze naar iemand die er net zoveel plezier uit haalt als ik.
Details
• Merk en model: Omega Constellation Quartz, geïntegreerde stalen band
• Diameter: 37 mm (zonder kroon)
• Leeftijd: jaren ’70
• Papieren/doos: geen papieren, geen doos, geen extra’s
• Conditie: scherpe facetkanten, lichte sporen passend bij de leeftijd, geen diepe butsen. Wijzerplaat en wijzers origineel, dag/datum werkt goed. Quartz loopt netjes en batterij is recent vervangen. Let op: klein kleurverschil tussen dag- en datumschijf (zie foto’s). Band past tot ±18,5 cm pols.
• Uurwerk: quartz, Omega caliber 1310 (dag/datum)
• Vraagprijs: €675, geen ruil
Ophalen kan in overleg (omgeving Veluwe). Verzenden kan ook, voor risico van de koper (PostNL/DHL-tarief).
Serieuze liefhebbers kunnen me een bericht sturen voor extra foto’s of een bezichtiging.