TK: Omega Speedmaster 3572.50 (1999 fullset) "Modsukoshi" 🐼

Te koop (geen inruil):

Merk en model: Omega Speedmaster 3572.50 “Modsukoshi”
Diameter: 42mm
Leeftijd: 25 jaar (17 december 1999)
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): November 2020
Factuur en/of certificaat: Omega Extract of the Archives en servicefactuur
Originele doos en/of eventuele accessoires: Ja, zie foto’s
Verzendkosten of afgehaald: Nader te bepalen
Conditie (krassen, werking etc): Gedragen, zie omschrijving
Soort uurwerk en kaliber: 1863 handopwinder, midden november 2025 onderhouden door horlogemaker Nico Rijsman

Vaste prijs is 6500 euro voor deze zeer recent onderhouden/ongepolijste 3572.50 “full set” met authentieke Mitsukoshi wijzerplaat/wijzers, Omega Extract of the Archives, servicefactuur, extra setje wijzers en een volledige lengte 1498 band! Gelet op de huidige marktwaarde en verder waarde-ontwikkeling van de Mitsukoshi set, is deze aanbieding “priced to sell” en de prijs niet onderhandelbaar. Op inruilvoorstellen en “low ball offers” wordt niet gereageerd!

Achtergrond:
Deze Omega Speedmaster Moonwatch referentie 3572.50 komt uit 17 december 1999. Dit is de allereerste Moonwatch met de “rhodium plated” 1863, luminova wijzerplaat én hesalite aan de voorkant en saffierglas aan de achterzijde. Bij dit model heb je dus de prachtige looks van hesalite en een mooi kijkje op het uurwerk door het kasvrije saffierglas. De 3572.50 is slechts vier jaar geproduceerd en werd daarna vervangen met de “sapphire sandwhich” (saffierglas aan beide kanten). Het is dus een meer zeldzame Speedmaster in het 1861/1863 tijdperk en heeft nog de originele 1498/842 band op de volledige lengte (geschikt voor een maximale polsmaat van ongeveer 20 cm?). Deze 1498 band is meer gewild vanwege de “tapering” naar 16mm en de dunnere/smallere schakels, in vergelijking met de latere varianten. Het is dus eenvoudiger om een juiste pasmaat te krijgen en het draagt veel fijner dan de opvolgers!

De referentie 3572.50 in Moonwatch Only

Ik heb deze Speedmaster 3572.50 in november 2020 overgenomen van een verzamelaar die het horloge nog nooit had gedragen, net als de voorgaande eigenaren. De rode stip zat nog achterop en het horloge was als nieuw. Ik heb het door een Omega certified horlogemaker laten voorzien van een authentieke Mitsukoshi wijzerplaat en wijzers. Ik heb het in roulatie met mijn andere Speedmasters gedragen en ik heb dit jaar besloten voor een echte Mitsukoshi Speedmaster (link) te gaan. Kortom, de “Modsukoshi” mag vertrekken naar de volgende liefhebber!

Het 1863 uurwerk is deze maand (midden november 2025) volledig onderhouden door horlogemaker Nico Rijsman. Deze Speedmaster kan er dus weer jaren tegenaan! Omdat de kast en de band in volledig originele staat verkeren, heb ik er voor gekozen deze niet te laten polijsten. Mocht je dit wel wensen, kan dit alsnog uitgevoerd worden en dan zit je niet aan de kosten van het uurwerkonderhoud. De huidige staat is netjes te noemen en tevens staat de tekst “Omega Speedmaster Professional” nog haarstrak op de sluiting (bij polijsten gaat dit snel verloren). Er zijn dus kleine krasjes en andere gebruikskenmerken zichtbaar rondom, maar in grote lijnen is deze Speedmaster nog heel netjes, zeker voor een 26 jaar oud horloge! En je kan het dus zorgeloos gaan dragen zoals het hoort.

Dit betreft een “full set” met de originele en correcte zwarte “leren” doos (dus niet de rode die later kwam), witte omdoos, de drie instructie/serviceboekjes, een Omega Extract of the Archives (geen garantiekaart), servicefactuur, reserveschakels (band) en de originele wijzerplaat plus wijzers. Je kan dus ook kiezen om het in originele staat terug te brengen en de Mitsukoshi set los te verkopen. Ter info, de nieuwprijs van een Mitsukoshi serviceplaat kost bij Omega 850 euro (exclusief wijzers) en is alleen nog beschikbaar op inruil. Je bent dan aangewezen op de grijze markt en die prijzen zijn vaak het dubbele tot drievoudige!

Wil je meer informatie? Stuur een privéberichtje! Nogmaals, geen inruilvoorstellen en de prijs staat vast!

Disclaimer:
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb. Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag). Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

Foto’s:

De originele wijzerplaat en wijzers:

Omega Extract of the Archives:

Doos:

Servicefactuur:

53 likes

Excuses, de band heeft de code 1498/840 (niet 842, die bestaat ook)

En bij deze de link die niet werkte:

2 likes