TK: Prachtige volstalen Pontiac chronograaf jaren '50

Sinds 2017 in mijn bezit, maar inmiddels draag ik hem te weinig en daarom mag deze Pontiac Nageur chronograaf verder. Het gaat om een bijzonder fraaie vintage chronograaf met een sterk aanwezige military-style uitstraling: warme patina op de dial, geblauwde syringe hands en een mooie volwaterproof kast met schroefdeksel.

De combinatie van de licht verkleurde wijzerplaat, de blauwe en rode schaalverdelingen en de mooie proporties van de kast maken dit horloge een plaatje! De kast is netjes gebleven, met gebruikssporen passend bij de leeftijd maar zonder storende beschadigingen of dood gepolijste vormen.

Het horloge heeft in 2018 een volledige servicebeurt gehad door HF’er @Bart82. Sindsdien beperkt gedragen. De chronograaf start, stopt en reset netjes.

Wordt geleverd op de afgebeelde blauwe leren band van Ko.
Bezichtiging of overdracht mogelijk op afspraak, verzenden uiteraard ook mogelijk.

Te koop:

Merk en model: Pontiac Nageur Antimagnetique Chronograaf
Diameter: 37 mm
Leeftijd: jaren ’50
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen (maand/jaar): 2017, Dit was de oorspronkelijke advertentie.
Factuur en/of certificaat: niet aanwezig
Originele doos en/of eventuele accessoires: geen
Verzendkosten of afgehaald: verzenden mogelijk of ophalen/afspreken op afspraak
Conditie (krassen, werking etc): nette vintage staat met gebruikssporen passend bij de leeftijd; chronograaf functioneert goed en reset netjes. Serviceverslag is hier te vinden.
Soort uurwerk en kaliber: handopwind chronograaf, Landeron 148
Vraagprijs: € 849, geen interesse in ruil.

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

21 likes