TK: Rolex 5513 submariner maxi dial

Te Koop: Submariner 5513 met Maxi dial, door inruil verkregen en daardoor hier nu voor een hele scherpe prijs aangeboden!

Merk en model: Rolex Submariner 5513 maxi dial
Diameter: 40mm
Leeftijd: Circa 1982 (7.3M serial)
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): juni 2025
Factuur en/of certificaat: Enkel het horloge
Originele doos en/of eventuele accessoires: Enkel het horloge
Verzendkosten of afgehaald: Beiden mogelijk
Conditie (krassen, werking etc): Nette staat, zie de tekst hieronder
Soort uurwerk en kaliber: Rolex automaat
Vraagprijs: €9.250
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Te koop: een 5513 Submariner met een dikke kast en fraai patina op wijzers en dial. Voor de staat van de kast verwijs ik naar de foto’s. Meer foto’s kan ik uiteraard maken.

Wijzerplaat
Een zeer nette maxi dial zonder beschadigingen met een mooi lichtgeel patina op zowel de wijzers als de wijzerplaat. Alle lume plots zijn intact.

Kast
Dikke kast voor een ruim 40 jaar oud horloge. De bevels zijn nog zichtbaar en de crownguards zijn eveneens nog dik. Kast is mooi om zo te dragen maar door dat hij nog zo dik is ook perfect om opnieuw op te laten maken zodat hij er als nieuw uitziet. De insert is een iets nieuwere medium font; de insert pearl is luminova.

Uurwerk
Loopt en windt soepel. Volgens degene die hem bij mij inruilde is hij geserviced door de handelaar waar hij hem van had gekocht dit voorjaar maar ik heb hier geen bewijs van. Daarom ook geen garantie.

Band
93150 Oyster met 580 endlinks. Claspcode is G, daterend uit 1982 en daarmee hoogstwaarschijnlijk de originele band bij dit horloge.

Zoals te zien op de foto’s betreft dit een mooie 5513 maxi dial voor een zeer goede prijs.

Gelet op de prijs de voorkeur voor directe verkoop. Als het al ruil is dan Rolex of een vintage chronograaf.

76 likes

Gereserveerd!

8 likes