TK: Rolex 5513 vintage submariner serif dial

merk + model: Rolex Submariner 5513
de diameter (van links naar rechts zonder de kroon mee gemeten): 40 mm
de leeftijd van het horloge: ca. 1972 (serial 2.9m)
soort uurwerk: Rolex automaat
de prijs: 12.950 euro

Ik verklaar hierbij dat ik dit horloge minstens 6 maanden in mijn bezit heb danwel er geen winst op maak.

Hierbij aangeboden een 5513 sub met hele dikke kast en prachtig patina. Hij is mij verkocht als ongepolijst, of hij dat ook echt is valt na 50 jaar lastig te zeggen maar bekijk de foto’s voor de staat van de kast en het horloge. Recent heb ik nog een 5513 gekocht vandaar dat deze het veld mag ruimen.

Wijzerplaat: Hele nette Serif deal met prachtig patina op zowel de wijzers als wijzerplaat. Alle lumedots zijn aanwezig en hebben een mooie geelgouden kleur.

Case: Extreem dikke kast met alle bevels nog aanwezig. Ook de achterkant van de lugs bevatten nog de “knik” die het horloge verliest als het wordt gepolijst. Tevens is de kast rondom de caseback nog dik en zijn hier ook geen sporen van polijsten danwel een dunne kast. Ik heb wat extra detail foto’s toegevoegd.

Hands: Matchend bij dial met tevens prachtig geel patina.

Movement: Loopt en windt goed. Aldus de handelaar waar ik hem vorig zomer van kocht geserviced. Ik heb meen ik nog garantie tot juni/juli van dit jaar.

Bracelet: Nieuwere 93150 band met nauwelijks rek op de band. Foto laat maximale rek zien.

Zoals te zien op de foto’s echt een onwijze nette 5513 met hele dikke kast.

Meer foto’s op verzoek beschikbaar.

Voorkeur voor cash maar bij inruil de voorkeur voor Rolex, Omega of een vintage chronograaf

70 likes

Deze is gereserveerd.

Dat is maar goed ook want ik begon te twijfelen of ik hem toch wilde houden en mijn maxi dial liever wil verkopen…

5 likes

Weer beschikbaar. “Koper” vond het een erg mooi horloge maar gaf aan toch meer klik te hebben met zijn moderne 124060.

Eventueel mag mijn 5513 maxi dial ook weg aangezien ik zelf niet kan kiezen. Als ik die van de week uit de kluis haal zal ik daar een paar foto’s van maken.

7 likes

De maxi dial uit de kluis. Zoals gezegd lastig kiezen. Ik heb één zoon maar het voelt als kiezen tussen 2 kinderen :wink:

Ondanks dat het beiden 5513’s zijn een totaal andere look door de grotere plots en de jaren 80 kast (smallere bevels dan de jaren 70 kast). Qua looks daardoor iets moderner en iets meer vintage.

23 likes

De maxi is weg. Ik heb een ander huis op het oog, wat dat betreft mag de serif eventueel alsnog weg.

Kijk die kast :wink:

5 likes