Deze Rolex Datejust 16030 uit 1986 is een stijlvol vintage horloge met een uniek en karaktervol uiterlijk. In 2023 professioneel geserviced bij Tempus, verkeert dit exemplaar in uitstekende technische conditie.
Wat deze Datejust onderscheidt, is de bijzondere combinatie van een zeldzame Jubilee wijzerplaat en strakke non-lume wijzers, wat zorgt voor een verfijnde en rustige vintage uitstraling. De kenmerkende engine turned bezel geeft het horloge daarnaast een subtiele, sportieve touch die perfect in balans is met het klassieke ontwerp.
Een iconische Rolex met een eigen identiteit — ideaal voor de liefhebber die op zoek is naar een authentiek stuk met nét dat beetje extra. De foto’s zijn gemaakt op 18 maart 2026, in het onverbiddelijke zonlicht. Elk lijntje is dus zichtbaar om zo een goed mogelijk beeld te creëren. Gelukkig zijn er ook nog sfeerplaatjes.
Het verplichte (!) rijtje:
Te koop:
Merk en model: Rolex Datejust 16030
Diameter: 36mm
Leeftijd: 1986
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): juli 2023
Factuur en/of certificaat: Beide niet. Factuur Tempus service aanwezig.
Originele doos en/of eventuele accessoires: watch only op jubilee band. Op de foto’s is een oyster band te zien, die blijft bij mij.
Verzendkosten of afgehaald in regio: Sterke voorkeur voor persoonlijke overdracht op een overeengekomen locatie. Eventuele verzending is op kosten én risico van de koper.
Conditie (krassen, werking etc): mooie vintage, pre-loved conditie. Karakter aanwezig, evenals als dikke kast en lugs
Soort uurwerk en kaliber: automatisch, 3035. Quick set date
Vraagprijs: €4.450
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.
Foto’s 18-03-2026
Sfeer impressie