Hola HorlogeForumiaan!
Hierbij bied ik mijn Rolex te koop aan.
Zie hieronder de specs en het verhaal.
Merk en model: Rolex Explorer II 16570 – W-serie (ca. 1995)
Diameter: 40 mm (zonder kroon)
Leeftijd: 1995
Vraagprijs: 6495
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): begin 2025
Factuur en/of certificaat: Watch only
Originele doos en/of eventuele accessoires: Watch only
Verzendkosten: NVT, alleen via overdracht
Conditie (krassen, werking etc): in goede staat
Soort uurwerk en kaliber: 3186
Ik verklaar hierbij dat ik dit horloge minimaal zes maanden in bezit heb, of dat ik er geen winst op maak.
Te koop: een Rolex Explorer II ref. 16570 in uitzonderlijk mooie, originele staat. De kast is dik, met lugholes, en naar mijn idee nog nooit gepolijst. De beveled edges en brush zijn strak, dit is bijzonder is voor een bijna 30 jaar oud exemplaar. Uiteraard wat kleine plekjes her en der, maar niets noemenswaardigs.
De Explorer II heeft een mooie tritium wijzerplaat met een mooie patina. Zowel de indexen als de wijzers hebben een mooie warme tint gekregen door de jaren heen. Het tritium zit nog netjes vast in de wijzers en indices.
Het uurwerk loopt en windt zoals het hoort. Volgens de vorige eigenaar is het horloge vorig jaar nog geserviced.
De band is een 78360 Oyster met minimale rek. Op de sluiting wat lichte gebruikssporen, maar dat hoort bij de leeftijd.
Kortom: een goede, originele Explorer II met een dikke kast en een prachtige vintage uitstraling.
Meer foto’s zijn uiteraard beschikbaar op verzoek.
Voorkeur gaat uit naar een face-to-face deal met contante betaling. Inruil bespreekbaar tegen een IWC Mark XVII / XX en een Tudor Pelagos Blue.
Foto’s!