Te koop: gekocht als project maar ik heb momenteel te veel en geen zin, geen geduld en geen tijd om het perfect af te ronden.
Merk en model: Rolex Explorer II 16570
Diameter: 40mm ex kroon
Leeftijd: U serie = 1997.
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): oktober 2025
Factuur en/of certificaat: nee.
Originele doos en/of eventuele accessoires: zie foto, alleen de papieren ontbreken.
En er komt een Crafter blue rubber bij in de kleur zwart met doornsluiting.
(Bij de 9 zie je een druppel regen, die zit niet op de plaat)
De 78360 oysterband met 1998 sluiting is in zeer goede staat.
Kroon is vervangen door een NOS exemplaar:
(Sorry voor de vettige vinger vlek
Afgehaald in regio: Sittard/ Maastricht.
Conditie (krassen, werking etc): zeer mooi opgemaakt, uurwerk helemaal uit elkaar geweest en service gehad.
Wijzerset niet matching en de urenwijzer mist een klein puntje tritium. Ik heb met Tempus contact gehad, dit is prima te renoveren.
Wijzerplaat: plaat heeft ooit vocht gehad. In een bepaalde hoek zie je onder de witte lak laag (die daardoor off white is) een soort druppel patroon. De verzamelaars van modern en technische mensen zullen dit als “kapot” bestempelen. Zelf vind ik het, in combinatie met gele indexen charmant.
Soort uurwerk en kaliber: automatisch.
Vraagprijs: €6800,- per bankoverschrijving. Echt geen cash. Inruil eventueel een Datejust 1601.
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.